"Hlavním problémem je to, že internet je plný nerelevantních a ošklivých bannerů a většina serverů je zahlcena reklamami, které spotřebitele obtěžují. Už dnes má 15 – 17 procent mladých lidí zapnutý adblocker," komentuje situaci na trhu TomᚠVotruba, spoluzakladatel Hashtag5 a dodává: "Toto číslo bude nadále růst, proto chceme nabídnout značkám a agenturám levnější a hlavně autentičtější způsob, jak budovat relevantní zásah v cílové skupině."

Cílem Hashtag5 je přesunout část investic z médií do kreativních a digitálních agentur, aby byla větší podpora kreativních kampaní v rámci native advertising, které nejsou typickou placenou reklamou, proto se Hashtag5 bude věnovat i novinářům a celebritám. Minimální spend bude stanoven na 100 – 200 tisíc. "Přesnou částku ještě ladíme. Uvědomujeme si, že těch velkých a významných tvůrců není hodně, proto nechceme influencery zahltit. Proto i počáteční spend bude takový, aby si ho mohli dovolit jen významní zadavatelé," doplňuje Votruba.

reklama

Hashtag5 se chce zaměřit také na edukaci trhu a samotných mladých tvůrců, hlavně pokud jde o marketingové a právní vzdělání. "Většina tvůrců nemá zkušenost v komunikaci se zadavateli a jsou v tom často neobratní, my chceme v tomto tvůrcům i značkám pomoci," doplňuje Martina Votrubová, spoluzakladatelka Hashtag5.

Klíčovou otázkou je měření, Hashtag5 chce v této oblasti spolupracovat s mediálními agenturami a také analytickými nástroji na měření sociálních sítí jako jsou třeba Socialbakers"Rádi bychom nabídli mediálním agenturám další možnosti při plánování mediální kampaně, ze které budou mít srovnatelnou nebo lepší marži než u klasických serverů. Jsou cílové skupiny a segmenty, kde online magazíny nenabízí dost zásahu a upřímně není už kde nakupovat, proto jsou zajímavou alternativou například food blogeři," doplňuje třetí spoluzakladatel Honza Kotek.