Průzkum společnosti Movable provedený v loňském roce na vzorku 1,3 miliardy e-mailů poukazuje na fakt, že většina příjemců elektronické pošty po jejím otevření má do několika málo sekund jasno, jestli e-mail otevře, přehlídne nebo přesune do spamu či koše. Do tří sekund se tak rozhodne 51,5 % příjemců, mezi 3 až 15 sekundami 28,7 % příjemců, a více jak 15 sekund potřebuje přemýšlet 19,9 % příjemců.

Graf reakce

Obecně se o reakci nejrychleji rozhodujeme v případě, že e-maily čteme v mobilních zařízeních (do tří sekund tak učiní 52 % z nás) než na počítači (do tří sekund tak učiní 49 % z nás). "Newsletterů, spamů a jiných zbytečných e-mailů dostáváme do našich schránek mnoho a reagujeme na ně spontánně a automaticky. E-mail nás proto musí logicky zaujmout ihned. Platí zde určitá analogie s reklamními letáky, které nás buď také zaujmou, anebo nikoliv a ještě u schránky je rovnou vyhodíme," komentoval průzkum Jiří Vaško, vedoucí týmu Mailforce ve společnosti Inveo.

reklama

Vliv mají i emoce
Většina lidí se o čtení e-mailu rozhoduje už na základě předmětu. Ten musí být šokující, neotřelý a pravdivý. Přítomnost jakéhokoliv typu interpunkce v předmětu e-mailu zvýší jeho otevření až o 9 %. Zvl᚝ účinný je otazník, který funguje ve více případech, než když je použit vykřičník. Pokud je e-mail otevřen, potom o jeho dalším čtení rozhoduje grafika, struktura a první slova. O potřebě reagovat na e-mail rozhodují i emoce. Pokud je použita dostatečně urgentní výzva k akci, nejlépe časově omezená, reakce je zaručena.