"Čtvrtstoletí existence je vhodnou dobou k pozastavení se a přemýšlení nejen o tom, čím za uplynulou dobu prošla a co dokázala, ale také o tom, jaká je v současnosti, jakou chce být a kam kráčí," píše se na zpravodajském portálu Slezské univerzity v Opavě. V průběhu několika uplynulých měsíců začala škola pracovat na svém novém obrazu, který chce vysílat směrem k veřejnosti, směrem ke svým budoucím studentům.

Jedním ze symbolů Slezské univerzity v Opavě je logo. Stávající vizuální systém nejednotných log přestal vyhovovat nárokům na jednotnou prezentaci a identifikaci univerzity. Chybějící prvky neumožňovaly prezentovat Slezskou univerzitu za všech potřebných okolností, zejména tam, kdy bylo na jednom formátu prezentováno více subjektů či pořadatelů. V minulých dnech bylo oficiálně představeno nové logo, momentálně se pracuje na novém grafickém manuálu. 

reklama

"Když přemýšlíme o univerzitě, máme sice na mysli instituci, ale to je jen část pravdy. Za systémem a budovami chceme a musíme vidět především lidi – univerzita přece není kamenný dům, ale je to život studentů, pedagogů a všech, kdo ji tvoří a ona se jim na oplátku zapisuje do života. Zkrátka Slezskou univerzitu chápeme jako živý organismus, který dýchá, roste a vyvíjí se. Proto má i tvář," píše se taktéž na portálu.

Tváří Slezské univerzity se stala studentka druhého ročníku oboru Audiovizuální tvorba Klára Jančíková. "Ztělesňuje všechny hodnoty, ke kterým se univerzita v Opavě a v Karviné hlásí. Je mladá, ale už každým coulem dáma. Je svá, originální, nikoho nekopíruje ani nepřijímá populistické trendy druhých. Kráčí životem s respektem k sobě i ostatním," píše se ve vysvětlení, proč se tváří stala právě Klára Jančíková. Nová tvář byla vybrána při dvoukolovém castingu z 12 uchazeček, které studují na univerzitě. Tvář Kláry Jančíkové je už možné vidět například na billboardech, které upozorňují na výročí univerzity. Hlavním claimem kampaně je "Jsme Slezská univerzita. Jsme Super.".