Až dosud byla tradiční americká kuchyně pod značkou Denny's přítomná hlavně v severní a jižní Americe. Restaurace otevřela také v Japonsku nebo na Novém Zélandu. Teď hledá partnera pro byznys v České republice. České pobočky by patřily mezi jedny z prvních v celé Evropě.

O český trh projevil zájem také řetězec kaváren PJ's Coffee of New Orleans, restaurace Lawry's, pub The Tilted Kilt, fast food Arby's a sí trampolinových center Sky Zone.

reklama

Všechny tyto značky hledají jak u nás, tak i na sousedním Slovensku partnera, který je bude exkluzivně zastupovat. "Úkolem výhradního zástupce jednotlivých značek bude vybudovat jejich sí v rámci České republiky, případně Slovenska. K tomu získá kompletní podporu ze strany poskytovatele licence," říká Lenka Nováková, manažerka obchodních příležitostí ve společnosti PROFIT system, která značky při hledání partnerů v Česku a na Slovensku zastupuje.

Konkrétně Denny's požaduje, aby český partner disponoval pěti miliony dolarů na pět restaurací. Provozovny mají tři základní velikosti, od poboček v obchodních centrech přes samostatné restaurace až po klasické drive-thru na dálnicích. Franšízant bude mít smlouvu na územní rozvoj v celé České republice.

Do Evropy se řetězec pokusil vstoupit už před šesti lety přes britský trh, z plánů ale sešlo. Znovu expanzi oživil loni na jaře, když poněkud překvapivě ohlásil, že otevře během dvou let tři provozovny na Islandu. Zatím však nefunguje žádná.

Co do počtu provozoven je s Denny's srovnatelný sendvičový bar Arby's, který se zaměřuje na ručně dělané sendviče, dezerty a pestrou kuchyni s kvalitním masem. Ten si účtuje deset tisíc dolarů za každou novou restauraci a inkasuje podíl z tržeb. Očekává nejméně deset provozoven během pěti let, přičemž franšízant dostane exkluzivní smlouvu na dobu dvaceti let.

Českou vášeň pro kávové nápoje všeho druhu chce podchytit i malý řetězec PJ's Coffee z amerického New Orleans. Ten doteď provozuje jen 65 kaváren v USA. Vybudování pěti provozoven o sto padesáti metrech čtverečních přijde franšízanta na dva miliony dolarů.

Na vyšší gastronomii pak cílí rodinná firma Lawry's, která po celém světě dosud otevřela deset restaurací a jednu další by ráda měla v Česku. Investiční náklady se odhadují na čtyři miliony dolarů, hlavním požadavkem je exkluzivní lokalita odpovídající luxusnímu menu založenému na masech a mořských plodech servírovaných na stříbrných tácích.

Podle Novákové mají řetězce o český trh vážný zájem. Souběžně hledají partnery pro další středoevropské státy, například Polsko či Maďarsko. "Značky, které k nám ze zámoří míří, se mohou pyšnit originálními koncepty, které mají potenciál na tuzemském trhu uspět," dodává Nováková.