UPC Liberty Global spouští spolu s Google a Insafe – kampaň na sociálních médiích cílenou na učitele. Kampaň má přivést učitele na vzdělávací web s příručkami a učebními plány. Podle průzkumu UPC nemá pětina rodičů přehled o aktivitách svých dětí na internetu 

  • 6 z 10 dětí tráví na internetu denně méně než hodinu. Každé desáté dítě brouzdá na internetu denně více než 4 hodiny. 
  • Více než třetina rodičů nijak neomezuje dětem čas strávený na internetu. 
  • Každé druhé dítě používá pro přístup na internet společný rodinný počítač, třetina dětí má vlastní tablet, třetina chytrý telefon a čtvrtina vlastní počítač nebo notebook. 
  • Pětina rodičů nemá přehled o aktivitách svých dětí na internetu. 
  • Pětina rodičů své děti nijak nepoučila o nutnosti zabezpečení v souvislosti s elektronickou komunikací. 
  • Více než třetina rodičů nestanovuje dětem žádná pravidla využívání sociálních sítí, nicméně více než polovina rodičů poučila své děti o nesdělování osobních údajů na internetu. 
  • Silné heslo k přístupu do e-mailu používají více než tři čtvrtiny rodičů, ale jen polovina dětí. 
  • Bezpečnostní incident způsobený dítětem na internetu řešila každá čtvrtá rodina. 
  • 6 z 10 rodin řešilo bezpečnostní problém svépomocí, 2 pětiny za pomoci přátel, přibližně desetina vyhledala odbornou pomoc a desetina problém neřešila nijak. 
reklama

Kampaň Web podle nás na sociálních sítích si klade za cíl oslovit učitele a přivést je na předem určený web. Ten nabízí hlavně on-line příručky pro teenagery, učitelům jsou nabízena i různá cvičení a učební plány. Mezi hlavní témata materiálů patří on-line práva a povinnosti, cenzura, svoboda projevu, etika, osobní data i pozitivní digitální stopa. "

"Pro teenagery rozdíly mezi reálným a online světem prakticky neexistují. Web je pro ně součástí denní reality. Pro učitele pak může být čím dál složitější držet krok s posledními trendy na internetu. Nicméně učení teenagerů o online světě se moc neliší od učení o offline světě. Učitelé mohou využít toho, že teenageři mezi těmito dvěma světy prakticky nevidí rozdíl," zamýšlí se Frans-Willem de Kloet, generální ředitel UPC Česká republika.