Tak taková je hlavní myšlenka právě spuštěná kampaně VUT V Brně, která má nalákat letošní maturanty. I letos škola sáhla po netradiční formě oslovení této cílovky. "Momentálně zaznamenáváme roky s výraznějším demografickým propadem počtu maturantů. I proto považujeme za důležité oslovovat tuto skupinu co nejefektivnější formou. A to už dávno podle nás nejsou letáčky," vysvětluje prorektorka pro marketing a vnější vztahy Irena Armutidisová.

Nová kampaň s názvem Nejsem idol vychází z pozorování současných společenských a módních trendů. "Baví mě sledovat, jak celý ten mechanismus seriálů, marketingu, médií, vyprávění, memů, hlášek, statusů, blogů, vlogů, tweetů, instáčů a snapchatů dává vzniknout realitě, ve které se nerdi stali neodolatelnými idoly a ikonami úspěchu a které chtějí všichni napodobovat," vysvětluje hlavní kreativec kampaně Adam Hrubý.

reklama

Hlavní video kampaně, které je manifestem proti "zneužívání" nerdů, je doplněno dalšími videi. V nich se k fenoménu vyjadřují známé osobnosti českého internetu. Vše je zveřejněno v playlistu Nejsem idol na YouTube kanálu VUT. Konečná podoba kampaně se tvořila několik měsíců. "Téma bylo jasné, ale dlouho se nám nedařilo dát myšlence tu správnou údernou a apelativní formu. Dospět k na pohled jednoduchému výsledku zabere desítky hodin," popisuje spolutvůrce kampaně a střihač Jiří Fiala. Hlavními hrdiny letošní kampaně VUT opět nejsou herci, ale studenti VUT.

VUT: NEJSEM IDOL

"Když Adam přišel s ideou cíleně rozmetat a ironizovat všechno, co jsme dosud pro VUT natočili, ulevilo se mi. Chtěli jsme jít zase dál. Ke skutečným problémům. Ovšem takovou formou, která vyžaduje nasazení brýlí. Ale těch opravdových, ne jenom prázdných obrouček," říká režisérka Karolina Zalabáková, která se také podílela i na známém klipu Miluji tě, mé VUT.

Miluji tě, mé VUT

Po úspěšném klipu Miluji tě, mé VUT a sérii VUT FU bývá brněnská technika označována marketingovými odborníky jako lídr v propagaci vysokých škol. Za klip vycházející ze subkultury nerdů získalo VUT bronzového Louskáčka a ocenění za Nejkreativnější marketingový počin roku 2013. Jednalo se v českém prostředí o první netradiční videoprodukci vysoké školy. Do té doby univerzity točily konvenční klipy ukazující zejména laboratoře a spokojené studenty. V letošním roce na úspěch videa Miluji tě, mé VUT, který má na YouTube téměř 800 tisíc zhlédnutí, navázaly další české univerzity, které také natočily hudební klipy.