Logickým cílem marketingu slevových portálů by tak mělo být tuto situaci změnit. To ovšem znamená získat zákazníky jinak než jen přes PPC reklamu a slevové agregátory. Nejlepším řešením se stal překvapivě obsahový marketing.

Slevové portály skutečně nabízí až příliš podobné produkty. Jedním ze způsobů, jak si udržet zákazníka, je nabízet k voucherům také informační hodnotu v podobě autorského obsahu. Jenže najít ten správný není nic jednoduchého. Aby kompletní know-how zůstalo slevovému portálu, rozhodli jsme se jít cestou in-house realizace, a to se všemi klady i zápory, které s sebou nese.

reklama

Spustili jsme Pepův blog s články navázanými na naše nabídky. Jedná se o tipy na cestování, sezonní témata, recenze nebo tipy na využití zakoupeného zboží. Články fungují také na Facebooku - zejména tipy na výlety mají velmi dobré ohlasy. Efekt blogu nás překvapil. Jeho čtenost se během několika týdnů přehoupla přes tisícovku uživatelů denně, velká část z nich se pravidelně vrací.

Povzbuzeni úspěchem jsme navázali spuštěním Instagramu, i když jeho uživatelé rozhodně nejsou naše hlavní cílová skupina. I tentokrát dostal na starost tvorbu contentu interní fotograf. Bylo nám líto vytvářet obsah takříkajíc od stolu, takže putuje po celé republice, fotí hotely z naší nabídky, okolní krajinu nebo jídlo v restauracích, které u nás inzerují. Zároveň jsme navázali spolupráci s některými nadějnými českými instagramery.

Pro e-commerce je typické, že pečlivě vyhodnocuje dopady svých investic. U obsahového marketingu je to obtížné, ale můžeme vycházet z návštěvnosti článků a reakcí na sociálních sítích. Ty jsou v naprosté většině pozitivní. A hlavně, konverzní poměr od zákazníků využívajících tyto obsahové kanály je trojnásobný oproti průměru celého webu. To je jasný důkaz, že se do kvalitně zpracovaného contentu vyplácí investovat. Je to klíč k pevnému vztahu se zákazníkem.

Jana Bačová, šéfka marketingu Pepa.cz