"Jsou to právě produkty jako uberX nebo uberPOOL, díky kterým jsme se přeměnili ze služby poskytující výhradně luxusní přepravu na službu poskytující cenově dostupnou luxusní přepravu, dosažitelnou každý den pro milióny uživatelů po celém světě," říká CEO a spolumajitel Uberu Travis Kalanick. Jedním kliknutím si můžete díky Uberu objednat nechat dovézt jídlo, zásilku nebo se přemístit tam, kam právě potřebujete.

Uber teď přichází se změnou designu a přepracovaným vizuálem svých služeb. "Téměř před dvěma lety jsme spolu s Shalin Amin začali přetvářet design Uberu, aby reprezentoval hodnoty, ke kterým jsme směřovali," doplňuje Kalanick s tím, že se firma snaží propojovat zdánlivě nespojitelné bity s atomy. 

reklama

První viditelnou změnou je změna loga, které je více "při zemi" a zároveň odlehčené. "Někteří z vás si mohou myslet, že je méně načachrané (částečně je to kvůli odstranění kudrlinky z devadesátých let). Toto vám pomůže Uber rozeznat už z dálky, na menších místech. Stejně tak jako vyjadřuje více ucelený vzhled, protože i my jsme dozráli jako společnost," vysvětluje jeden ze zakladatelů Uberu. V rámci redesignu byl do loga zahrnutý i koncept bitů. "Ten jako základní jednotka každé informace reprezentuje nᚠbrand v poskytování kvalitních služeb a dělá ho jednoduše rozpoznatelným," doplňuje Kalanick s tím, že zárobeň v logu přibyly barvy a vzory. Podle Kalanicka strávil tým grafiků měsíce studováním architektury, umění, textilií, obyvatel, krajiny a dalších vlastností jednotlivých států, kde Uber působí. 

V Mexiku se Uber inspiroval růžovou barvou a vzorem typickým pro jeho budovy; v Irsku georgiánskou architektura a typicky irská zelená; v Nigerii potom barvou klasické ženské ankary, jejíž látka září pestrými barvami a symetrickými vzory. "Českému vzoru dominují barvy červená a modrá. Celkově je vizuální design inspirovaný motivy českých umělců jako je Kupka a Mucha,“ říká Barbora Polachová, marketingová manažerka společnosti Uber pro Českou republiku.

Uber momentálně v několika zemích vede soudní spory o legálnosti svého podnikání. Například v Praze jsou kvůli Uberu dlouhodobě nespokojení řidiči taxi, kteří tvrdí, že Uber jezdí nelegálně a neplatí řádně daně. "Problematikou zákonného ukotvení Uberu se nyní zabývá jak Evropská komise, tak i Evropský soudní dvůr, kteří by měli rozhodnout, zda na Uber pohlížet jako na přepravní službu nebo spíše jako na poskytovatele digitální platformy. Od toho se pak bude odvíjet podoba regulace. Na verdikt si tak budeme muset ještě vyčkat," uvedla ve své odpovědi na otázky Asociace koncesionářů v taxislužbě poslankyně Evropského parlamentu Martina Dlabajová.