Druhá je Mladá fronta Dnes, která s průměrem 636 000 čtenářů předstihla souhrn regionálních mutací Deníku (630 000). Čtvrté skončilo Právo s 303 000 čtenářů. Vyplývá to z průzkumu Media Projekt, který pro Unii vydavatelů a Asociaci komunikačních agentur uskutečňují agentury Median a STEM/MARK.

Proti předchozímu sledovanému období si polepšily deníky Blesk, Sport a Aha!. Blesk zvýšil čtenost zhruba o 18 000 čtenářů, Mladá fronta si naopak pohoršila o 3000 čtenářů, Deník o 34 000 čtenářů a Právo o 8000 čtenářů.

reklama

Mezi magazínovými přílohami, tzv. suplementy, byl nejčtenější TV magazín s 1,241 milionu čtenářů. Následují Blesk Magazín s 1,232 milionu čtenářů a Magazín Dnes se 702 000 čtenáři.

Celkově po nějaké formě tištěného média sáhne alespoň jednou během 14 dnů 89 procent tuzemské populace. Deníky čte 64 procent Čechů a časopisy 83 procent.

Odhadovaná čtenost deníků na vydání (v tisících čtenářů)

  3. a 4. čtvrtletí 2015 2. a 3. čtvrtletí 2015
Blesk 1032 1014
MF Dnes 636 639
Právo 303 311
Sport 277 274
Aha! 245 238
Lidové noviny 199 203
Hospodářské noviny 152 168
Deníky (všechny regiony) 630 664
Metro (bezplatný deník) 451 465
E15 (bezplatný deník) 74 72