Vítězové jednotlivých kategorií soutěže byli určeni podle výsledků rozsáhlého reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech uskutečněného na vzorku 1 000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry bylo spontánní jmenování prodejny („top of mind“), počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně a důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry (sortiment, kvalita, orientace v nabídce).

Slavnostní vyhlášení absolutního vítěze, vítězů všech oborových kategorií i zvláštních cen proběhlo dnes v rámci galavečera konference Retail Summit 2016 v Clarion Congress Hotelu v Praze.

reklama

Absolutní vítěz
Absolutním vítězem třináctého ročníku ocenění MasterCard Obchodník roku 2015 se stala společnost Ikea Česká republika, která zvítězila i v předchozích dvou ročnících soutěže. Lidé nejvíce oceňovali hlavně skladbu sortimentu společnosti, prodejna vykazuje i vysokou míru loajality a důvěry zákazníků.

"Výherce jednotlivých kategorií určili sami zákazníci, jejich hlasování tak odráží dobré zkušenosti s jednotlivými prodejci a sortimentem i jejich oblíbenost. Již třináctým rokem oceňujeme prodejce na českém trhu na základě kvality jejich nabídky, dobrých vztahů se zákazníky a neustálou snahu obchodníků o zdokonalování služeb," říká Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager MasterCard.

Oborové kategorie

  1. MasterCard Obchodník s potravinami 2015 ... Lidl Česká republika
  2. MasterCard Obchodník s drogerií a parfumerií 2015 ... Teta drogerie
  3. MasterCard Obchodník s oděvy a obuví 2015 ... DEICHMANN-OBUV
  4. MasterCard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2015 ... Sportisimo
  5. MasterCard Obchodník s elektronikou 2015... CZC.cz
  6. MasterCard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2015 ... OBI
  7. MasterCard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2015... Ikea Česká republika
  8. MasterCard Internetový obchodník 2015 ... MALL.cz 

 

Zvláštní ceny
"Věrnostní programy se již staly součástí každodenního života většiny lidí, a jsou tak pro obchodníky významným nástrojem komunikace se zákazníky. V současné době vítězí obchodník, který umí rychle a chytře cílit. Jen ten, který umí neobtěžující formou vtáhnout nenuceně do děje vždy toho správného zákazníka, bude ze svého věrnostního programu sklízet ovoce," říká Josef Jehlík, manažer věrnostního programu bene+ GE Money Bank.

  1. MasterCard Obchodník roku 2015 - GE Money Bank Cena veřejnosti ... Lidl Česká republika
  2. MasterCard Obchodník roku – GE Money Bank Věrnostní program 2015 ... Teta drogerie

Další zvláštní kategorie je MasterCard Obchodník roku 2015 – SOCR ČR Osobnost českého obchodu. Tu vyhlašuje Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a je určená pro osobnost, která výjimečným a pozitivním způsobem ovlivnila sektor obchodu či jeho část. Vítězem této kategorie se stal Daniel Večeřa, jednatele skupiny HP TRONIC, která je největším domácím distributorem bílé a černé techniky.