Telekomunikační firma O2 uvažuje o blokování reklam ve své síti. Na svém twitterovém účtu to oznámil generální ředitel TomᚠBudník. "Ve světě adblockery nabízejí i operátoři a v O2 o tom taky přemýšlíme," uvedl Budník.

Podle jeho slov by šlo o volitelnou službu sítě. "Obsah určitě cenzurovat nebudeme," reagoval později na námitky uživatelů Twitteru.

Blokování reklam u zahraničních operátorů popsal ve svém článku pro Hospodářské noviny. "Někteří světoví operátoři instalují takzvané blokátory reklamy dokonce přímo do své sítě. Jejich zákazníci pak mají možnost využívat službu, která jim za měsíční poplatek reklamu zablokuje," vysvětluje ředitel O2.

reklama

"Osobně si myslím, že každý uživatel má právo si zvolit, zda reklamu vidět chce, nebo ne. Vzít uživateli možnost volby je podle mého názoru na hraně síové neutrality," dodal Budník.

Ideální scénář podle něj představuje situace, kdy si uživatel vybere mezi obsahem zdarma, ale s reklamou, a placeným obsahem, kde se s reklamou nesetká.