Večírky, koncerty, konference a řada jiných akcí jsou důležitými událostmi v životě firmy i značky. Aby se na ně lidé těšili, užili si je a vzpomínali na ně s radostí, je třeba pečlivá příprava i realizace. Faktor času má vliv nejen na originalitu konceptu, výběr vhodného programu a místa konání, ale také na návštěvnost a emoce, které událost vzbudí. Z praxe našeho týmu vyplývá, že pokud je akce zaměřená na veřejnost, dokážeme s optimálním načasováním přitáhnout nejen větší pozornost návštěvníků, ale i médií. Pokud máme od zadání na vývoj a přípravu méně než tři měsíce, je návštěvnost o pětinu a počet mediálních výstupů zhruba o třetinu nižší než u obdobných velkých akcí, které začínáme připravovat pět měsíců předem. Zajímavé také je, že na důkladně nachystanou akci, o které se ví déle dopředu, chodí lidé ve větších partičkách.

reklama

U interních (neveřejných) firemních eventů jsme vypozorovali jasný vliv času oznámení události na ochotu se akce účastnit a zapojit se do děje. Když se událost oznámí méně než měsíc předem, a je navíc povinná, získává často punc nutného zla. Pokud ale podobnou akci atraktivně ohlásíte s dvouměsíčním předstihem, rozproudíte zájem a word-of-mouth. Když následuje další promyšlená komunikace, která podporuje očekávání, přichází řada účastníků v natěšené náladě, vše má lepší atmosféru a šance na úspěch roste. Po každém eventu zůstávají také vzpomínky, které vytváří emociální vazby. Loni jsem s klienty procházela historii naší spolupráce. Nejčastěji vzpomínali na akce, které měly komfortní čas na přípravu, teasing i kvalitní follow-up. Nekoukejte u akcí jen na finanční rozpočet, ale zkuste co nejvíc nafouknout hlavně ten časový. Vyplatí se to.

Martina Kafková, majitelka aktivační agentury M-ocean