Automobilka Volkswagen neopanovala pouze žebříček absolutní intenzity medializace, ale na její konto zaznělo také zdaleka nejvíce negativních informací. "Znamená to zásadní obrat mediálního obrazu u firmy, která se v posledních letech v žebříčku nejzmiňovanějších firem sice pravidelně umisovala, ale vždy jako jedna z nejpříznivěji prezentovaných," uvedla Věra Bartalosová, analytička společnosti Media Tenor. Den před vypuknutím aféry týkající se manipulací s emisemi vozů koncernu se tato automobilka držela na 6. místě průběžného pořadí žebříčku. Od té doby (18. 9. 2015) však míra medializace prudce stoupala a Volkswagen od začátku kauzy do konce roku 2015 získal třikrát více mediálního prostoru než za předchozích necelých 9 měsíců roku. 

reklama

Škoda Auto zůstává dlouhodobě nejkladněji prezentovanou firmou internetového zpravodajství, nově se v tomto žebříčku objevila také automobilka Tatra, která jde nahoru také po ekonomické stránce, desítku uzavírá další nováček tabulky, Škoda Transportation. V žebříčku stoupá také operátor O2, který po vyčlenění správce sítí CETIN ohlásil zvýšení zisků. 

Druhý nejvyšší počet nepříznivých zmínek v loňském roce získaly České dráhy. Těm mediálně uškodila zejména prohraná arbitrហs dodavatelem lokomotiv. Četnost negativních informací však byla u drah přibližně čtyřnásobně nižší než u Volkswagenu, navíc byly vyvažovány i téměř shodným počtem informací pozitivních. 

Podniky v hledáčku médií:

  1. Volkswagen (2 783)
  2. Škoda Auto (1 712)
  3. České dráhy (1 283)
  4. ČEZ (1 222)
  5. O2 (1 027)
  6. Česká pošta (777)
  7. ČSA (660)
  8. Hyundai (657)
  9. VZP (630)
  10. DP Praha (523)
  11. Česká spořitelna (488)
  12. Tesco (474)
  13. PPF (455)
  14. Škoda Transportation (435)
  15. Lufthansa (428)
  16. Regiojet (409)
  17. ČSOB (385)
  18. OKD (380)
  19. Gazprom (367)
  20. Agrofert (329)