V prosinci vzrostla bannerová inzerce meziročně o šest procent na 664 milionů korun. Proti předchozímu měsíci ale výdaje o zhruba 76 milionů klesly. Největším zadavatelem byl internetový obchod Alza.cz.

Alza.cz v prosinci utratila za bannerovou reklamu 29,8 milionu korun. Na druhé příčce skončil s inzercí za 20,1 milionu korun další internetový obchodník Internet Mall. Třetím největším zadavatelem byla společnost Naspers OCS Czech Republic s reklamním prostorem v hodnotě 18,7 milionu korun.

reklama

Největší část z reklamních příjmů získal Seznam.cz, a to zhruba 281 milionů korun, což byl jedenáctiprocentní pokles proti listopadu. Vydavatelství Economia vydělalo v prosinci na internetové reklamě 80,7 milionu korun, meziměsíčně o 22 procent více. Třetí skončilo vydavatelství Mafra s příjmy ve výši 56,8 milionu korun.

TOP 10 provozovatelů - inzertní výkon v prosinci 2015:

Provozovatel Inzertní výkon Meziměsíční změna
Seznam.cz 281,002.000 Kč -11
Economia 80,719.000 Kč 22
Mafra 56,876.000 Kč -15
Mladá fronta 44,409.000 Kč -3
Allegro AdMarket 31,531.000 Kč 2
FTV Prima 28,723.000 Kč -42
CZECH NEWS CENTER 26,980.000 Kč -17
CET 21 25,144.000 Kč -17
Impression Media 22,819.000 Kč -6
AdActive.cz 20,588.000 Kč -32

Zdroj: AdMonitoring - SPIR/Nielsen Admosphere, 11/2015 - 12/2015