Kromě Česka a Slovenska patří mezi nové přírůstky francouzského BlaBlaCar také Brazílie nebo Mexiko. „Jsme zase o krok blíže k tomu přinést naši službu dálkové spolujízdy na každý trh, kde lze dopravu zdokonalovat. Vnímáme výborné přijetí spolujízdy po celém světě," těší se na budoucnost spolujízdy u nás Frédéric Mazzella, zakladatel společnosti BlaBlaCar. Příběh firmy se zrodil v roce 2003, kdy Mazzella cestoval během Vánoc domů, neměl auto a vlaky byly vyprodané. Cesty prý byly ale plné poloprázdných aut a Mazella snil o platformě, kde by se spojili řidiči jedoucí stejným směrem.

reklama

BlaBlaCar dnes na tiskové konferenci potvrdil akvizici českého Jízdomatu, čímž oficiálně vstoupil na český trh. Cenu akvizice dotyční odmítli sdělit. Jen potvrdili, že Jízdomat přepravil statisíce cestujících a řidiči nabídli přes 4,5 milionů míst v autě. "Cítíme, že aby se z našeho projektu stal opravdu plnohodnotný způsob dopravy, je třeba ho v rámci našich zemí posunout na vyšší úroveň. Jsme rádi, že díky BlaBlaCaru můžou lidé v Česku a na Slovensku získat ve spolujízdě ještě lepší služby,” vysvětluje Jan Mittner, zakladatel portálu Jízdomat. Přesunutí uživatelů ale není automatické, jednotliví lidé registrovaní na Jízdomatu musí s migrací svého účtu souhlasit a sami ji provést.

BlaBlaCar spojuje lidi na cestách

Úspěšný start-up spojuje řidiče, kteří mají volná místa v autě při cestách na dlouhou vzdálenost, a cestující, kteří potřebují jet stejnou trasu, aby se podělili o jízdní náklady. „Jde tedy o meziměstskou dálkovou dopravu, sdílení nákladů, nejde o výdělečnou činnost pro profesionální řidiče,” upřesňuje Pavel Prouza, Country Manager BlaBlaCar pro Českou republiku a Slovenska. BlaBlaCar je určen hlavně pro řidiče, kteří už mají v plánu cestovat. Naprosto jiné jsou podle Prouzy aplikace typu taxi, kde řidiči reagují na poptávku klienta. 

Čtvrtletně spolujízdu díky BlaBlaCaru používá přes 10 milionů cestujících. Celkem cestující rozdali více než 26 milionů ohodnocení a všechny členy a cestující dohromady propojuje 47 milionů vazeb. O popularitě navíc svědčí i téměř 3 miliony fanoušků na Facebooku. Pro příznivce mobilních aplikací je pro iOS i Android nachystaná propracovaná a uživatelsky přívětivá aplikace, která už nasbírala přes 15 milionů stažení.