Z celkových 81 miliard Kč, které lidé minulý rok utratili v e-shopech, putovalo přes 16 % z kapes Pražanů. Nepochybně svou roli tu hraje i samotný počet obyvatel, z celkového počtu tu žije 12 %. E-shopy hojně využívají i přes fakt, že v hlavním městě se dá v kamenných obchodech koupit prakticky cokoli a jsou lehce dosažitelné. "Lidé v Praze častěji využívají e-shopy ze dvou hlavních důvodů. Nechtějí zbytečně trávit čas nákupy, který mohou věnovat něčemu jinému, a už práci, kultuře, sportu nebo rodině. Je jednodušší si zboží vybrat, objednat on-line a nechat dopravit nebo osobně vyzvednout. Druhým faktorem je skutečnost, že tráví oproti ostatním více času v MHD. Ten díky mobilním zařízením mohou využít právě k on-line nákupů," míní Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

reklama

Naopak lidé žijící v Moravskoslezském kraji o nákupy v e-shopech nemají až takový zájem. Příkladem jsou města jako Havířov, Opava nebo Frýdek-Místek. Počet jejich objednávek odpovídá městům, které mají o desítky tisíc obyvatel méně. "Jedná se o kraj, kde je dlouhodobě nejvyšší nezaměstnanost. Očekával bych, že lidé budou vzhledem k nižším cenám více nakupovat on-line," komentuje Miroslav Uďan s tím, že obecně lze říci, že v menších městech e-shopy využívají především pro objednání zboží, které nemají možnost koupit ve svém okolí. Lidé využívají internetové obchody ve všech koutech ČR, příkladem je nespočet objednávek z nejmenších obcí jako je Boží Dar (196 obyvatel) nebo Loučné pod Klínovcem (91 obyvatel).

mesta nakupy online