Výsledky nereprezentativního výzkumu mezi téměř pěti stovkami učitelů z celé České republiky naznačují, že wi-fi připojení začíná být pro školy samozřejmostí. Svým žákům ho dnes nabízí již více než 56 procent škol. Ze škol, které wi-fi zatím neprovozují má dalších 16 procent v plánu zavést wi-fi během následujícího roku, necelá pětina s tím pak počítá v delším časovém horizontu. Pouhých 17 procent škol o zavedení wi-fi pro žáky vůbec neuvažuje.

Jako největší výzvu v souvislosti s nabídkou wi-fi pro žáky vnímá většina učitelů zabezpečení sítě před zneužitím. Naopak 15 procent učitelů ve wi-fi žádné riziko pro školu či žáky nevidí. Možná překvapivě se pouhá 2 procenta učitelů obávají zneužití připojení ke kyberšikaně, 6 procent pak možné nelegální činnosti studentů. Více než pětina respondentů se obává možného zpřístupnění nevhodného obsahu žákům.

"Informační technologie jsou dnes mnohdy uzavřeny ve specializovaných učebnách. My přitom potřebujeme dostat IT do každé třídy a do každého předmětu, protože to pro žáky a studenty znamená rychlejší přístup k informacím, možnost konfrontovat různé názory a vytvářet si kritický pohled na probíranou látku. Toho se ve školách běžně nedostává," říká Michal Stachník, generální ředitel Cisco ČR"Přitom je samozřejmě nezbytné zajistit, aby byla sí maximálně bezpečná, studenti se nestali obětí kybernetického útoku, nebyli vystaveni nevhodnému obsahu a aby připojení využívali skutečně k výukovým účelům," doplňuje.

Platforma Cisco Meraki může školám nabídnout připojení k internetu prostřednictvím wi-fi, ale zároveň zajistit, aby tato sí byla dostatečně stabilní. Cloudové rozhraní pro správu umožňuje administrátorům udržet si přesný přehled nejen o jednotlivých přístupových bodech, ale také o připojených zařízeních.

Přístupové body navíc umožňují zablokovat přístup k určitým stránkám. Lze je nastavit i tak, aby aplikovaly různá pravidla. Školy si tak mohou nastavit, že přístupové body zajišující pokrytí ve třídách dovolí žákům během vyučovací hodiny prohlížet výhradně stránky související s výukou, či jim například nedovolí přistupovat během hodin k Facebooku a dalším sociálním sítím. Naopak během přestávek mohou blokovat pouze stránky s obsahem pro dospělé.

reklama