Newyorčan Kevin Allocca zodpovídá v YouTube za sekci trendy a kultura. Jeho čtyři roky staré video z konference TEDx, kde vtipně popisuje atributy úspěšného virálu, nasbíralo dva miliony zhlédnutí. "Od té doby se toho hodně změnilo. Hlavně už máme poměrně hodně YouTube celebrit, které si svou fanouškovskou základnu vybudovaly přímo na YouTube bez potřeby nutné publicity v ostatních médiích," vysvětluje Allocca. Recept na úspěch těch vůbec nejznámějších z nich spočívá podle Alloccy v pravidelnosti. "Nikdo nemá šanci prorazit, pokud si bude myslet, že stačí natočit jedno video a pak jenom slízne smetanu," tvrdí Alloca s tím, že autoři musí poznat publikum, se kterým navážou pravidelný kontakt.

reklama

Aktuální virály na serveru čerstvě monitoruje speciální funkce YouTube. Jmenuje se Trending Tab a Alloccův tým ji spustil v polovině prosince.

V aplikacích YouTube na Androidu, iOS i v desktop verzi se díky ní objevuje obsah, jemuž v uplynulých 24 hodinách rapidně rostla sledovanost a generoval největší aktivitu v diskusích.

A jakému obsahu se dařilo v roce 2015 vůbec nejvíce? "Byl to rok tanečních videí. Miliony zhlédnutí nasbíraly různé verze tance na písničku Silentó - Watch Me. Dařilo se Adele, která se svým Hello nasbírala 100 milionů zhlédnutí už za pět dní. Navíc během prvních dvou dní od premiéry sbíral klip v průměru milion zhlédnutí za hodinu," říká Allocca. Za hrobníka televize však svého zaměstnavatele nepovažuje ani omylem. "Podívejte se na show Jimmyho Kimmela a jeho využití Mean Tweets," říká. Rubrika, v níž celebrity čtou před kamerou nepřejícné tweety samy o sobě nasbírala, na YouTube přes 50 milionů zhlédnutí.