A tato stálice bude zřejmě i v roce 2016 odpovědí na všechny vaše společenské i pracovní problémy. Prostě, pokud nemáte lepší nápad, nebo se nedaří, dáte tam... vždy víte.

Když britský prodejce potravin Sainsbury's představil v roce 2014 svou vánoční reklamu, nezůstalo jediné oko suché. Příběh krátkého vánočního smíření mezi britskými a německými vojáky během druhé světové války, doplněný na konci o čokoládu a logo prodejce na YouTube vidělo přes 18 milionů diváků.

Vánoce roku 2015 byly v Sainsbury's konzervativnější. Spící rodina Thomasových netuší, že se ji svátky doslova rozpadají pod nosem, když domácí miláček způsobí v domě požár. V dojemném okamžiku nabídne rodině pomoc celá ulice a Vánoce pak tráví všichni spolu. Přes 28 milionů zhlédnutí na YouTube.

Tedy stručně - v souboji reklamy s vojáky, kteří překonají vzájemný strach i nenávist a uprostřed válečného pekla v sebe dokážou najít lidskost s reklamou o středostavovské rodině, jíž prostě shořel krocan a stromek, jednoznačně zvítězila druhá. Pokud si říkáte, že zde něco nesedí, máte samozřejmě pravdu.

Rozdílem mezi reklamou A a B je totiž kočka. Právě ta totiž spůsobila u Thomasových požár a v celé reklamě je zároveň důležitější než sousedé s hlubokým sociálním cítěním. Jmenuje se Mog a jde o slavnou postavičku dětských knížek, kterou před lety nechala její autorka v posledním díle umřít (britské pohádky jsou holt o něco drsnější). Reklama Sainsbury's je jejím zmrtvýchvstáním po více než deseti letech.

I to by šlo shodit ze stolu jednoduchým argumentem, že lidi na internetu prostě mají rádi kočky, tak se na jednu animovanou koukli a šli dál. To byste však nesměli číst děsivé články o tom, že plyšové hračky animované kočky se v Sainsbury's vyprodaly do deseti dnů od odvysílání spotu, (někde i během hodiny) a společnost čelila rozzlobeným rodičům, kteří nedostatek hraček vzali jako podvod na dětech. Na konci listopadu se plyšáci prodávali přes eBay i za sto liber.

reklama

Mimochodem, kočky pro všechny zájemce nestačily ani v Česku. Před měsícem je Uber rozvážel v rámci charitativní akce po Praze. Přes dvacet koat ani s přesně stanoveným časovým limitem na mazlení nedokázalo uspokojit všechny objednávky. A když letos Slow TV na Playtvák.cz ukončila přímý přenos z košíku plného koat, museli producenti z Taktiq odpovídat na záludné otázky diváků, na co se teď mají dívat v kanceláři.

Koček si však všichni mohli užít do sytosti v listopadu na Twitteru, když obyvatelé Bruselu poslechli prosbu policie o mlčenlivost a během zásahu proti teroristům ventilovali své napětí - jak jinak - obrázky koček.

Na rok 2016 je ohlašované ostré vysílání Mňau TV a GE Money Bank zřejmě bude pokračovat ve své kampani s kocourem s názory na počínání jeho pána (který chytře spojuje dvě věci, které mají lidé rádi - kočky a názory).

Pokud nevíte co s novým rokem, nebo se životem uděláte vy, mohli bychom parafrázovat tradiční heslo o roztomilých zvířátkách: dejte tam kočku. A připravte dostatek plyšáků.

Šastný nový rok přeje redakce Marketing & Media.