ulvární titulky na billboardech a na bannerech hlavních zpravodajských portálů, navazující články na fiktivním portálu Nekecame.cz a videa v podobném duchu, to jsou základní kameny celé kampaně, která začne v lednu 2016.

"Chceme lidem vysvětlit, v čem jsou Partners unikátní. Rozhodli jsme se vymezit vůči negativním předsudkům, které Češi obecně vůči finančnímu poradenství mají, tím, že se prostě nebudeme bát je pojmenovat a postavíme proti nim hodnoty a zásady Partners. To by samo o sobě ovšem byla dost nuda. Takže jsme to schválně přehnali a tyto hodnoty jsme nafoukli do senzačních titulků tak, aby nad tím lidé kroutili hlavou a přemýšleli, jak je to doopravdy," přibližuje hlavní myšlenku kampaně Lada Kičmerová, ředitelka marketingu a PR Partners.

reklama

Kampaň vznikla interně v marketingovém týmu Partners na základě diskusí s poradci a manažery Partners. Cílí na finanční poradenství jako na službu a vysvětluje lidem, co jim přináší. Poslední velká kampaň s klauny v roce 2013, kdy reklamu pro televizi s Borisem Hybnerem režíroval Petr Čtvrtníček, upozorňovala na penzijní reformu. Celá byla připravena externě agenturou Kristián. Obě kampaně mají ale společnou nadsázku a humor, nejde o vážnou reklamu na finanční služby.

Kampaň proběhne ve dvou vlnách, zimní má rozpočet 10 milionů korun a sází výhradně na outdoor a on-line. On-line pro Partners naplánovala agentura Visibility digital, billboardy agentura Kristián. Na leden a únor bylo pronajato více než 250 billboardových ploch po celé republice. Na bannery ve stejném duchu lidé narazí na většině zpravodajských serverů, např. iDnes.cz, aktuálně.cz, novinky.cz, ihned.cz a mnoha dalších.

Kromě toho byl vytvořen fiktivní bulvární portál Nekecame.cz, kde jsou skandální titulky vysvětleny konkrétní argumentací, článkem a videem. "Chceme být trochu tajemní, ne hned všude ukázat tyrkysové logo a prvoplánový odkaz na Partners. Sázíme na to, že titulek na billboardu zaujme, lidé budou přemýšlet, co je to zase za „kachnu“, a když na něj narazí později znovu on-line, tak si kliknou a dozví se, jak je to doopravdy. Úspěšnost kampaně tak budeme hodnotit primárně podle návštěvnosti microsite a době setrvání na ní," vysvětluje Lada Kičmerová.

Bulvár stojí na celebritách všech kategorií. Dohoda klapla ale až v úplné finišové rovince, kdy byla kampaň téměř hotová, hrozilo, že jméno Leoš Mareš z titulků kampaně vypadne. "S Marešem to byl boj. V kampani jsem ho moc chtěla, protože jsme chtěli komunikovat, že poradce a manažera Partners nemůže opravdu dělat každý, i taková osobnost jako Leoš Mareš by musel splnit naše kritéria a pravidla. Ale právníci se báli, že by to mohlo být považováno za zneužití známého jména a Mareše zakázali. Kolegyně nakonec Leošovi přímo zavolala a domluvili se. Mareš mohl zůstat!" líčí Lada Kičmerová.