Reklamní trh si letos v Česku vedl dobře. To alespoň naznačují data Nielsen Admosphere za jedenáct měsíců roku 2015. Podle nich stoupla ceníková hodnota prodaného reklamního prostoru oproti loňskému roku téměř o 6%. Nejvíce se přitom dařilo televizi, kde ceníková hodnota prodaného reklamního prostoru od ledna do listopadu stoupla v porovnání se stejným obdobím loni o 12,5 %. Růst 5% zaznamenali rádia. Stabilní situace je v outdoorové reklamě.

Autor dat Nielsen Admosphere však upozorňuje, že u OOH reklamy srovnání neobsahuje data za společnosti Media Channel a Mobilboard, která nebyla dodána z provozních důvodů. Stejně tak zahrnuje měření internetové reklamy jenom reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring a pokles o 4,3 % tak nemusí odpovídat situaci na celém trhu. Mírný pokles téměř o jedno procento byl naměřen u reklamy v tisku.

reklama

Úspěšný byl letošní listopad, kde byl oproti loňskému roku naměřen nárůst u každého z mediatypů. Největším reklamním zadavatelem byla společnost Ferrero nasledována internetovým prodejcem Alza.cz. Alza se díky navýšení investic do reklamy stala i čtvrtým největším zadavatelem za jedenáct měsíců roku. Zajímavé mohou být v tomhle směru její data za prosinec, zelený mimozemšan se totiž vypracoval na stálici vánočních reklam. Pozici největšího zadavatele si však zřejmě i za celý letošní rok udrží společnost Unilever. Ta sdružuje široké spektrum značek od Dove, přes Lipton až po Savo.

Kompletní výsledky měření AdMonitoring za celý rok 2015 budou k dispozici v lednu.

data11-2015