Vedoucí představitelé podniku se podle agentury Reuters domnívají, že tento slogan působí příliš domýšlivě a není v souladu se snahou automobilky projevit pokoru po skandálu s manipulací výsledků měření emisí. Slogan by prý mohl naznačovat, že Volkswagen svou značku považuje za definici moderního automobilu.

Logo VW bude podle mluvčího v budoucnu provázet nový slogan "Volkswagen". Slogan "Das Auto" začal koncern používat v roce 2007, kdy ho řídil Martin Winterkorn. Ten v důsledku nynějšího skandálu odstoupil z funkce a nahradil ho Matthias Müller.

reklama

Nová reklamní kampaň je součástí snahy Volkswagenu obnovit pověst po výrazném poklesu prodeje na některých trzích, včetně Spojených států a Británie. O kampani se jednalo minulý týden na uzavřeném setkání zhruba dvou tisíc manažerů podniku.

Podle jednoho z manažerů označil šéf značky Volkswagen Herbert Diess slogan "Das Auto" za absolutistický. Image královské arogance přitom není v souladu s dnešní realitou, ve které Volkswagen kvůli skandálu čelí nejen rozsáhlým nákladům na úpravu vozů, ale i pokutám a žalobám.

Slogan "Das Auto" okomentoval v září pro MAM i manažer, který řídil českou pobočku Procter & Gamble Jim Stengel"Oni mají jediný cíl, být jedničkou na trhu, mají autokratické vedení a jejich slogan má celá dvě slova: Das Auto. S tím jsou spojené dva problémy. Jednak je to arogantní a jednak je to pro zákazníka nicneříkající," řekl v rozhovoru. Manažer, který si nepřál být jmenován, agentuře Reuters také řekl, že Volkswagen teď musí projevit pokoru a že slogan "Das Auto" působí domýšlivě.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Podle některých analytiků by náklady Volkswagenu na svolávání vozů do servisů, právní spory a pokuty související s tímto skandálem mohly překročit 40 miliard eur (1,1 bilionu Kč).