Průzkum, který se se uskutečnil v listopadu 2015 se zaměřil na názory a postoje specialistů na online marketing. Z odpovědí vyplývá, že největší rozvoj čeká tuzemský trh v oblasti mobilní reklamy. "Myslí si to zhruba 65 % dotázaných. Přes 50 % se dále shoduje, že velký vzestup čeká video reklamu nebo sociální sítě," vysvětluje Ondřej Klega ze společnosti Acomware a dodává, že umístění mobilů na prvním místě výzkumu není překvapivé. Z letošních statistik vyplývá, že podíl mobilů na návštěvnosti a obratu českých e-shopů se za rok zvýšil o zhruba 60 procent.

reklama

Průzkum také ukazuje, jestli jsou marketéři spokojeni s platovými podmínkami v oboru. "Se svým platem je spokojeno 70 % marketérů. Týká se to i těch, kterým mzda v poslední době stagnovala," říká Klega. Pokud jde o potřebu vzdělávání se, 88 % marketérů čte odborné publikace, jako jsou knihy či blogy. Informace získávají též na sociálních sítích (73,1 %) nebo na českých konferencích (71,8 %). Více než čtvrtina dotázaných je již držitelem některé z odborných certifikací.

Jak vidí online marketéři současnost a budoucnost svého oboru?