Největší změnou, o které MAM informoval před měsícem, je vyřazení stanice TV Barrandov z mediazastoupení Media Clubu, patřícího do skupiny Prima. Pro impérium Jaromíra Soukupa to může znamenat reálný výpadek příjmu kolem 400 milionů korun ročně. "Nakonec jsme dohody nedosáhli, ale budeme se snažit jednat dál. Výtky se sešly zhruba v poměru 50 na 50 z obou stran," řekl generální ředitel FTV Prima Marek Singer s tím, že naděje na budoucí shodu nejsou velké. Stejně tak ale může jít o navýšení tlaku na Soukupa. Barrandov činil zhruba 14 procent prodejů mediazastoupení Media Club.

Na druhou stranu v Media Clubu bude příští rok zahrnuta nabídka společnosti CE Media Pála Milkovicse, která v Česku provozuje kanál Mňam TV, k němuž na podzim přibude i Mňau TV. Portfolio se rozšíří také o dětský kanál Nickelodeon a dvě nové stanice Prima Max a Prima Comedy Central, jejíž program kompletně obstará Viacom.

Media Club také zavádí novou prodejní cílovou skupinu dospělý 15-69. To oproti původní cílovce 15+ může na hlavním kanálu Primy znamenat spolu s odchodem Barrandova úbytek celkového inventory ve výši téměř 30 procent. Kromě klasických reklamních formátů nabídne Media Club v roce 2016 interaktivní reklamní prostor prostřednictvím technologie hbbTV.

reklama

Nova nabídne novou injektáž

Svůj základní ceník o mírných šest procent zdražily i stanice spadající pod Nova Group. Šéfa mediální agentury Media Investments Jana Klápu na novinkách v obchodní politice TV Nova nejvíce zaujala nová forma injektáže do spotů, kterou jako první využila Sazka. "Předpokládám, že tuto formu reklamy příští rok určitě využijeme," těší se Klápa.

Podle Klápy ale pro vývoj televizního trhu v příštím roce budou klíčové odpovědi na otázky, kdo se stane novým vlastníkem minoritního podílu (49 procent) švédské mediální skupiny MTG v Prima Group, zda Time Warner bude i nadále vlastnit CME (majitele Novy) a jaké televizní stanice bude prodávat Media Club. Ten v současné době vykazuje velmi vysokou vyprodanost - přes 90 procent.