Nejsledovanějším reklamním spotem na českém YouTube za Q2 2015 je koncept Aquababes značky Aquila. Nejvíce videí v žebříčku mají Axe a Kofola, jejichž aktuální kampaně Dᚠsi Fofolu? a Etiketa 21. století shodně vytvořila agentura Zaraguza.

"Na rozdíl od minulých žebříčků je jasně vidět, že jednou úspěšnou reklamou to nemusí skončit. Značky Kofola a AXE přišly s konceptem několika videí, který na YouTube funguje,“ říká Petra Brodilová, Specialista na brandové produkty pro region CEE a Řecko společnosti Google.

reklama

Kofola uvedla nového miláčka publika českého YouTube šišlajícího psa a AXE vytvořilo sérii videí o moderní etiketě s Majkem Spiritem. Úspěch těchto sérií má vedle dobré kreativy další dva hlavní důvody. Tím prvním je samotný algoritmus YouTube, který těm, kteří viděli jedno video, automaticky doporučí videa další. A již na samotné stránce sledování videa, nebo na homepage YouTube. Tato zhlédnutí jsou dodatečná, organická a značka za ně neplatí.

Druhým důvodem, který platí zejména pro videa AXE, je interaktivita ve videu. AXE zná pravidla YouTube komunity a ví, že pokud chce pod videem komentáře, musí diskuzi začít a podpořit již v samotném videu. A ještě k tomu využívá Majka Spirita, který je na YouTube jako ryba ve vodě a jeho kanál odebírá 176 tisíc uživatelů.

Žebříček nejsledovanějších reklamních spotů na českém YouTube za 2. kvartál 2015 

1. AquaBabes - Čistá jako láska

2. Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a moucha

3. Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a kost

4. Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a pizza

5. Old Spice | Mámina píseň


6. AXE Etiketa 21. století: Selfie hellfie

7. AXE Etiketa 21. století: Food hipsters

8. AXE Etiketa 21. století: Gentleman

9. Selena Gomez Live Q&A with adidas NEO

10. Král větří

Co je YT Leaderboard: Google (YouTube) dbá na to, aby byla globální data, ze kterých se sestavují žebříčky YouTube Ads Leaderboard, zpracovávána stejnou metodologií v každé zemi. Jeden z požadavků, aby se spot do žebříčku dostal, je vysoká míra organického zhlédnutí videa vůči všem zhlédnutím (celkové zhlédnutí = organické + spuštěné reklamou). Experti na statistiky YouTube tedy předpokládají organické zhlédnutí alespoň 15 % z celku, aby toto video vyhodnotili jako úspěšné, a tedy nejlepší (jak z hlediska kvality kreativy, tak jako poutavou inzerci).