Plzeňský Prazdroj na český trh uvede švédský cider Kopparberg. Učiní tak rok poté, co si pro Čechy nechal chuově "vyladit" vlastní cider Kingswood, a jenom několik týdnů poté, co konkurenční Heinekenzačal po dlouhém váhání v Česku prodávat největší značku cideru na světě - britský Strongbow.

"Kategorie ciderů v Česku meziročně narostla víc než o 600 %, přičemž očekáváme její další růst. Proto na český trh uvádíme nejprodávanější ochucený cider v Evropě," potvrdil exkluzivně pro M&M marketingový ředitel Prazdroje Grant McKenzie.

reklama

Dodal, že cider ze stejnojmenného švédského městečka bude na český trh uveden v příchutích hruška, jahoda & limetka a bezinka & limetka.

Kopparberg je výrobek rodinné švédské firmy založené už v roce 1882, která je největším zaměstnavatelem v tomto čtyřtisícovém městě. Jeho hrušková varianta je vůbec nejprodávanější na světě.

Cílovou skupinou Kopparbergu má být "dospělá městská populace konzumentů s mezinárodním myšlením, vysokými požadavky na kvalitu i chu, hledající nové zážitky".

Český launch bude podpořen outdoorovou a on-line kampaní, aktivacemi a ochutnávkou na festivalech. Veškeré aktivity budou směrovány na jarní a letní měsíce.

Speciálně pro digitální komunikaci si Prazdroj v tendru vybral agenturu Kubis, která prý "dokázala nejlépe splnit požadavky na správné představení nového cideru". Do digitální podpory mají být zapojeni i studenti filmu, kteří přímo v Kopparbergu vytvoří video a foto obsah.

Cider je momentálně velkou nadějí českých pivovarů, které v době stagnace prodeje piva pochopily, že radlery neboli beermixy byly jen dočasnou záležitostí a že tradiční cider - kvašená alkoholická šáva z jablečného nebo hruškového moštu - má i v tradičně pivním Česku potenciál.