Živě vysílané video na internetu zažívá v posledních měsících velký boom. Ten odstartovala streamovaná videa hráčů počítačových her. Dnes jsou napořadu dne živě sdílená videa ze smartphonů. Minulý čtvrtek Twitter uvedl vlastní videoaplikaci Periscope, kterou zakoupil v lednu za 100 milionů $. Ještě dříve se na trhu objevila prakticky totožná služba Meerkat.

Periscope těží z komunity na Twitteru

Velkou konkurenční výhodou aplikace Periscope je nepochybně prostředí známé sociální sítě, se kterou je propojena. Využívá okruhy "followerů" a má tak potenciál zasáhnout širokou základnu uživatelů. Dalším plusem je možnost ukládání videí po dobu 24 hodin, přičemž záznam obsahuje i všechny komentáře a srdíčka (obdoba "lajků"), které uživatelé odeslali během vysílání. Nevýhoda spočívá v tom, že zatím není možné přímo v aplikací upozornit uživatelů na nadcházející vysílání.

reklama

Obě aplikace mají své uplatnění zejména ve sdílení osobních zážitků, získaly si také pozornost velkých značek. Firmy v těchto dnech objevují možnosti aplikace Periscope jako nového způsobu osobnějšího spojení s fanoušky a zákazníky. Sdílejí exkluzivní video obsah zpoza zákulisí, živé přenosy z koncertů a organizují spotřebitelské soutěže.

Sdílení záběrů ze zákulisí 

SPOTIFY

 

 

Hudební platforma Spotify sdílela záběry ze zákulisní "jam session" se skupinou Villagers. Video zhlédlo v přímém přenosu 380 diváků a v záznamu dalších 200. Jako vyjádření díků, poslali společnosti více než 1500 srdíček.

ADIDAS

 

 

Známá sportovní značka použila aplikaci, aby přinesla fanouškům video, ve kterém fotbalový hráč James Rodriquez podepisuje prodloužení smlouvy.

DKNY

Krátce po uvedení aplikace, měli uživatelé možnost nahlédnout do světa módní společnosti DKNY, která vysílala záběry z firemního "šatníku" a přiblížila tak kolekci značky .

GENERAL ELECTRIC

 

Společnost General Electric zprostředkovala fanouškům zákulisní záběry z rádia StarTalk, během rozhovoru s astrofyzikem Neilem de Grass a Billem Nye, známým pod přezdívkou "Science Guy" .

Živé vysílání z eventů

RED BULL

Red Bull testoval aplikaci Periscope minulý víkend na Miami Music Week, kde sdílel akce probíhající v rámci Red Bull Guest House.

NBC – The Voice

 

Americká televizní sí NBC vysílá záběry ze pěvecké soutěže The Voice i prostřednictvím aplikace Periscope .

Představení nových produktů

O2

 

Periscope je také vhodným prostředkem pro seznámení potenciálních zákazníků s novými produkty. Anglické O2 dnes demonstrovalo funkce nového telefonu HTC One M9 .

Soutěže pro odběratele

MOUNTAIN DEW

 

Jedna ze značek společnosti PepsiCo - Mountain Dew, experimentovala s aplikací Periscope s cílem zvýšit zapojení fanoušků na Twitteru. Několika uživatelům, kteří komentovali živé vysílání, poslala různé reklamní předměty.