Podíl digitálních prodejů roste. V roce 2014 už tvořil 36% z celkových prodejů hudby a popularita digitálu nadále vzrůstá. Totéž nelze tvrdit o prodeji fyzických nosičů, který pronásleduje opačný trend. Jejich prodeje oproti roku 2013 poklesly o 7%.

Celkové resumé pro tuzemská vydavatelství je více méně pozitivní - příjmy z prodeje meziročně navýšily svou hodnotu o 4 %. V případě, kdy zohledníme pouze členské organizace IFPI ČR, je nárůst ještě o 3% vyšší.

Vůbec poprvé si Čeští posluchači nakoupili ve větším množství tvorbu zahraničních interpretů než těch domácích. Zahraniční produkce dominuje zejména na digitálním trhu, kde českou tvorbu doslova válcuje. Více než ¾ prodané digitální hudby tvoří právě mimočeští interpreti.

reklama

Nejsilnější pozici na českém trhu má vydavatelství Universal Music, které si drží 33% podíl. Následuje Warner s 22,2 %, třetí je Supraphon s 16,3%.

ifpi