Konec loňského roku přinesl tradiční soutěžení mobilních operátorů, kdo bude mít lepší vánoční kampaň, kdo bude vtipnější, přesnější, kdo víc zaujme a hlavně, o kom se bude víc mluvit.

Marketing & Media si o jejich komunikaci promluvil s Dominikem Hrodkem, deputy managing directorem agentury Dark Side, a Zuzanou Havelcovou, senior art directorkou Preuss und Preuss Berlin.

reklama

Který z trojice operátorů by Tě pomocí vánoční kampaně dokázal přesvědčit o výhodnosti své nabídky?

ZH: T-Mobile vtipně a kreativně vypraví, jakou službu nabízí.

DH: Ve chvíli, kdy všichni operátoři nabízí podobné služby za podobné ceny hraje zásadní roli kreativní ztvárnění a jasné sdělení. T-Mobile dobře sází na seriálovost a hlavního hrdinu. Jen se nesmí ztrácet ono sdělení, což se tu naštěstí téměř neděje. Po slovinských kampaních je to další trefa.

Která z trojice kampaní Ti přijde nejoriginálnější, která nejkreativnější a která nejefektivnější?

ZH: Krasobruslař je sice kreativní, ale téměř postrádá výpovědní hodnotu. O2 postrádá kreativitu a vtip. Pouze T-mobile spojuje všechny tři nej.

DH: Spot Vodafonu je opravdu trochu přitažený za vlasy a spojení hlavního sdělení s kreativou je nanicovaté. O2 je stále nudnější a šíleně bezvýrazné, v reklamních brejcích se úplně ztrácí. Všechny operátory válcuje T-Mobile s Ivanem Trojanem v hlavní roli. Příběhy "na pokračování" baví a komunikačně fungují, nemluvě o PR a buzz efektu díky protestu našich polských přátel.

Na kterou "operátoří" kampaň vzpomínᚠnejradši?

ZH: Čtvrtníček a falešní sobi. Jediná kampaň na operátora, která zvedla i prodej svetrů s kosočtvercovým vzorem.

DH: Čtvrtníček a vánoční kampaň Vodafonu s čivavami a sobími parůžky je ve mne hluboko uložená a znamenala průlom. Myslím si, že odstartovala příběhově zábavnou linku reklam v segmentu operátorů. Ukázala, že ani tady nemusí být nuda a konzervativní patos. Na začátku byl Petr Čtvrtníček a hlavně Martin Jaroš, který ovlivnil svým přístuperm komunikaci jak Vodafonu tak T-Mobilu.