Novou reklamu, v níž mladá žena zmizí za dveřmi kanceláře, aby se vzápětí ozvaly vzdechy a slogan "Sex v práci je fajn", zveřejnili Mladí sociální demokraté 4. května na Youtube a v pondělí 5. května na něj dali odkaz na svém facebookovém profilu. Do úterního rána ho shlédlo zhruba 24 tisíc uživatelů.

V úterý 6. května pak na něj navázal další spot, v němž mladí sociální demokraté včetně jedné kandidátky do Evropského parlamentu, převážně studenti, v hospodě vysvětlují, že půl milionu lidí nemá práci a téměř polovina z toho jsou absolventi a mladí lidé. Tím se podle nich snižuje jejich kvalifikace a možnost uplatnit se na pracovním trhu i v budoucnosti.

reklama

Studenti dále oznamují, že nechtějí viset dále na krku svých rodičů, a proto podporují program Garance pro mladé, který vydělí z evropského rozpočtu 21 miliard euro na podporu těchto garancí. Peníze by sloužily na daňové úlevy pro zaměstnavatele, dávající šance novým absolventům.

Tyto peníze chtějí Mladí sociální demokraté získat tím, že firmám podnikajícím v Evropské unii zabrání odvádět daně v daňových rájích mimo EU. Výdaje na podporu nezaměstnaných mladých lidí tvoří podle účinkujících ve spotu ročně v rámci celé EU 100 miliard euro.

Reklama, v níž Mladí sociální demokraté vysvětlují své záměry, ovšem dosahuje jen nepatrný zlomek shlédnutí původního spotu.