Kardiochirurg pan profesor Pirk před pár týdny na akci Aspen Institutu uvedl, že lidem, kteří mu přijdou pod nůž, neříká pacienti, ale klienti. Mimo jiné proto, že nějakou diagnózu máme každý, včetně vrcholových sportovců. Je to přesně rok, co proběhla poměrně zásadní srdeční operace M&M, kterou rozhodně nešlo označit za rutinní zákrok. Klient vůbec poprvé za svou kariéru vyměnil trenéra, propustil obchodního manažera, potřeboval obměnit realizační tým a vrátit se do formy. Nikdo přitom s jistotou nevěděl, jestli je to v takové situaci možné. No, ukázalo se, že vitalita klienta (síla značky) a podpora okolí (čtenářů) byly pro rekonvalescenci nejdůležitější. Dovolte mi jen velmi stručný souhrn toho, co jsme s M&M za uplynulý rok vyvedli. Do titulu se povedlo přivést oborové novináře, kteří se nemuseli obor učit a začali hned fungovat. Investovali jsme do kvantitativního a kvalitativního výzkumu, na jehož základě jsme na podzim upravili obsah a strukturu titulu. Spustili jsme kompletně nový web. Jeho návštěvnost meziročně vzrostla o téměř 60 procent. Kontinuálně rostla obliba i míra interakce M&M na Facebooku, Twitteru i LinkedInu. Uspořádali jsme nejrozsáhlejší a nejúspěšnější ročník konference Forum Media, která se stala největší akcí celého vydavatelství Economia. Byli jsme spolupořadateli nebo mediálními partnery rekordního počtu akcí. A - což není vidět ven - zásadně jsme snížili provozní rozpočet a nakonec i naplnili plán inzerce. Ale především a hlavně: podařilo se napravit mnohdy léty pocuchané vztahy s některými profesními organizacemi a velkými zadavateli, navázat kontakty se vzdělávacími institucemi, řadou mezinárodních organizací a sdružení. Ano, klient má ještě spoustu lékařských nálezů a několik zákroků plastické chirurgie (např. facelift) před sebou, ale je ve formě a podává výkony, o kterých se mu před operací ani nesnilo. Za což vám chci jménem celé redakce i vydavatele od srdce (abychom zůstali u té kardio-terminologie) poděkovat. A prosím, udržujte M&M v kondici i dál a dávejte tak jako dosud vědět, kdykoli chirurgický tým řízne vedle.

reklama

Václav Sochor, šéfredaktor