První dva dny byly ve znamení workshopů. Nathan Shedroff ve svém Learning from Sci-Fi Interfaces nechal účastníky, aby se inspirovali sci-fi rozhraními a vytvořili inovativní interakce pro svůj projekt. Naopak Luke Wroblewski pojal workshop spíše jako přednášku, v níž vysvětlil, proč má Multi-Device Web Design smysl a jak řešit některé designové problémy při návrhu webu pro mobilní zařízení.

Aarron Walter, hlavní designér služby MailChimp, ve svém bloku Designing for Emotion vysvětlil, proč už není použitelnost konkurenční výhodou a proč je třeba zákazníky získávat jinak – pomocí pozitivních emocí. Na praktických příkladech pak ukázal, jak na to.

reklama

Giles Colborne skvěle vyvážil praktickou a teoretickou část workshopu Advanced Simplicity a účastníci si tak mohli sami vyzkoušet, že vytvářet jednoduchá (=extrémně použitelná) rozhraní, není vůbec jednoduché. Zdůraznil, že jednoduchost nechtějí všichni a že vytváření jednoduchých rozhraní má řadu pravidel. Navíc je třeba si dát pozor, aby jednoduché nebylo nudné a vtisknout designu osobitost.

Na programu třetího dne bylo 11 přednášek. Velkými tématy byla práce s emocemi v designu, o níž mluvili Kelly Goto ve své přednášce Beyond Usable: Mapping Emotion to Experience a Giles Colborne v Designing for Delight, a důsledky rostoucího množství mobilních přístupů na web. Od Karen McGrane jsme se dozvěděli, že 31 % lidí v USA přichází na internet výhradně přes mobil. Časté argumenty firem, že lidé nebudou určitou akci dělat na mobilu, jsou tedy naprosto zcestné. Luke Wroblewski v Mobile to the Future upozornil na to, že dnešní mobilní web je obvykle jen vmáčknutím obsahu pro desktop (se všemi jeho problémy) do malé obrazovky, ale vůbec nejsou využívány jeho odlišnosti od desktopu. Budoucnost Luke vidí ve změně designového myšlení, kterou přinese právě rostoucí vliv mobilu jako masmédia.

UXLx je jednou z nejvýznamnějších světových UX konferencí. Nejen díky špičkovým řečníkům, ale také díky možnosti sdílení zkušeností mezi samotnými účastníky. Jen škoda, že podobná mezinárodní akce není i u nás. Už říjnu se ale v Praze uskuteční UX Masterclass. Konference, která se koná vždy v jiné metropoli a staví na přednášejících z nejlepších světových UX agentur. Její zaměření bude sice více byznysové a akce se nebude opakovat, ale o to více snad rozhýbe vody českého UX.

Autorka pracuje jako senior UX specialist v agentuře ExperienceU.