Více než polovina zákazníků si při nákupech na internetu vybírá e-shop na cenových srovnávačích. Zatímco ještě před třemi lety si zvolila jejich služby jen necelá pětina zákazníků, v loňském roce to bylo 52 procent uživatelů internetu. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS Market Research mezi 6500 respondenty.

Na českém internetu funguje řada srovnávačů cen jako je Heureka.cz, Zbozi.cz, Srovname.cz, Monitor.cz, nebo Hledejceny.cz. Ještě v roce 2009 je využívalo jen 19 procent lidí, v roce 2011 to bylo již 44 procent uživatelů a v loňském roce si pro svůj nákup vybíralo e-shop jejich prostřednictvím 52 procent uživatelů internetu.

reklama

Klesá naopak tendence vyhledávat e-shopy prostřednictvím internetových vyhledávačů jako je Google nebo Seznam. "Situace na internetových vyhledávačích se obrátila. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina," dodal Michal Osuský z NMS Market Research. Loni už k výběru obchodu zvolila vyhledávače jen pětina uživatelů. Roste také podíl lidí, kteří si zboží a e-shop vybírají na základě diskusních fór a rady známých.

"Téměř trojnásobný nárůst obliby srovnávačů cen je dán citlivostí zákazníků jak na cenu zboží, tak i na kvalitu obchodu. Zákazníci na cenových srovnávačích mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží," uvedl Kamil Demuth z portálu Heureka.cz.