reklama
reklama
18. 9. 2012 | poslední aktualizace: 18. 9. 2012  10:56

Reklama na tvrdý alkohol je v médiích zakázána

RRTV se na dnešním zasedání usnesla, že vysílání reklamy na alkohol není v souladu se zákonem o regulaci reklamy.
foto:

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) dnes na svém 17. zasedání rozhodla, že po dobu platnosti mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví, které zakazuje nabízet k prodeji a prodávat lihoviny s obsahem etanolu od 20%, není vysílání reklamy na lihoviny specifikované opatřením v souladu se zákonem o regulaci reklamy. Podle Rady je tak souběžně s dobou platností prohibice zakázána reklama na uvedené typy lihovin v televizi, rozhlase a prostřednictvím audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (na internetu).

Stanovisko RRTV: 
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém 17. zasedání konaném dne 18. 9. 2012 vydala stanovisko podle § 5 písm. y) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, v návaznosti na Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ČR ze dne 14. 9. 2012, č.j. MZDR 32317/2012 (dále jen „Mimořádné opatření“): Mimořádné opatření provozovatelům potravinářských podniků včetně osob provozujících stravovací služby zakázalo nabízení k prodeji, prodej a jiné formy nabízení ke spotřebě lihovin o obsahu ethanolu od 20 % objemových, včetně tuzemáku a konzumního lihu, a to až do odvolání tohoto mimořádného opatření. Z Mimořádného opatření, vydaného na základě zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, jednoznačně vyplývá zákaz prodeje v něm vymezených lihovin, je proto zřejmé, že jejich prodej je po dobu trvání Mimořádného opatření v rozporu s právními předpisy. Ustanovení § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, zakazuje reklamu zboží, jehož prodej je v rozporu s právními předpisy. Na lihoviny specifikované v Mimořádném opatření se tedy právě proto, že Mimořádné opatření zakazuje jejich prodej, vztahuje zákaz reklamy podle §2, odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb. Reklamu na lihoviny specifikované v Mimořádném opatření nelze po dobu jeho trvání šířit v televizním a rozhlasovém vysílání a prostřednictvím audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání.

reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.

Reklama týdne

Nike vítá božského LeBrona doma, spolu sjednocují město

Návrat sportovní superhvězdy domů, ke kořenům a skromným počátkům, využila společnost Nike v novém reklamním spotu. LeBron James, aktuálně největší hvězda...

reklama
reklama