Tak to máme za sebou a nové logo ČR před sebou. Martýrium skončilo a výsledek podle mého názoru není vůbec špatný. Za zmínku tentokrát stojí hned několik věcí. Dobrá příprava CzechTourismu. Intro video, které organizace vytvořila, nemá podle mě obdobu. Je totiž skutečně inspirativní, bubnuje na notu češství a vzbuzuje potřebu být při tom. Následuje 384 veřejných návrhů v prvním kole. Počet dobrý, obsah zřejmě ne. Prostě málo na to, aby mezi nimi bylo takové, které by vzalo porotu za srdce. Potom 384 demotivovaných uchazečů a pak "agenturní" tendr. A tady vítěz a okolo - jak jinak - velká diskuse. Deset milionů Čechů = deset milionů názorů, stejné je to s grafiky, designéry, studii i agenturami. Většinou se dozvíme nebo dočteme, že výsledek stojí "za prd". Já si to ale nemyslím. Účast v tendru bezpochyby zvažovala spousta firem, včetně té naší, ale ti, co zpracovali nabídku, si zaslouží úctu a poděkování.

reklama

Proč? Asi nikdo to nedělal jen pro peníze, vždy je to věc prestiže. Nic moc většího než symboly státu, by turistické, tu není. Ti, kteří do toho šli, určitě chtěli vyhrát, tudíž dali do návrhu maximum. Nejenže navrhli celou identitu, ale také multimediální prezentace, jejichž základním úkolem bylo předčít tu výtečnou, kterou pro inspiraci připravil zadavatel. Jinými slovy: mraky práce pro image firmy, ve které téměř všichni celý život pracujeme. Firmy, jejíž logo budeme téměř denně potkávat my i zástupy lidí po celém světě. Tendr skončil a stala se další zajímavá věc. CzechTourism uveřejnil všechny nabídky, které byly do "agenturního" kola zaslány. V naší branži to rozhodně není obvyklé, a tak máme všichni poměrně jedinečnou příležitost vidět celou věc očima různých tvůrců. Je to velmi inspirativní pokoukání, a to jak na ty dobré, tak i na slabší kusy. Je možné vidět spektrum pohledů, jejich argumentační řetězce, dovednost a kreativitu ve zpracování dodaných prezentací. A to vše dává vybranému logu Czech Republike sílu. Každopádně, až se začne objevovat na reklamních materiálech, bude trvat nemalou chvíli, než bude pochopeno a přijato. Já dávám like nejen nové identitě, ale hlavně České republice.

 

Luděk Rychtar
CEO Arkadia
(nazor@economia.cz)

 

Průvodní video, které vytvořil Czech Tourism, nemá podle mě obdobu.