Vietnamští obchodníci mají stále větší podíl na tržbách velkoobchodní společnosti Makro, která kvůli tomu zřídila pozici manažera pro komunikaci s asijskými a vietnamskými zákazníky. Funkce se ujal Vo Van Nam, který dosud pracoval pro tuto velkoobchodní skupinu v Ho Či Minově městě. Informovala o tom mluvčí Makro Cash&Carry ČR Romana Nýdrle.

"Zákaznická skupina nezávislých maloobchodníků generuje přibližně jednu třetinu celkového obratu velkoobchodního řetězce Makro. Mezi maloobchodníky (zákazníky společnosti Makro) se Vietnamci podílejí asi na 18 procenty prodejů," uvedla Nýdrle. Například od ledna do dubna zaznamenalo Makro meziroční nárůst prodejů ve skupině vietnamských maloobchodníků o 13,4 procenta.

reklama

"Úkolem Vo Van Nam je rozvíjet obchodní vztahy s asijskými a vietnamskými zákazníky v ČR i na Slovensku a koordinovat vnitřní procesy mezi příslušnými odděleními Makro při zavádění nových projektů na podporu této zákaznické skupiny," dodala Nýdrle.

Makro zároveň posílí tým vietnamských zákaznických konzultantů, kteří nyní působí v prodejnách v Plzni, Praze, Karlových Varech, Ústí nad Labem a Liberci. Ve všech pobočkách s výjimkou Českých Budějovic, Olomouce a Zlína Makro disponuje sítí obchodních zástupců, kteří udržují kontakty s vietnamskými obchodníky a vyhledávají vietnamské zákazníky v terénu.

"Vietnamští maloobchodníci jsou úspěšní díky dlouhé otevírací době, širokému sortimentu a příznivým cenám. Makro pro ně připravuje speciální programy a nabídky, jež odpovídají jejich specifickým potřebám," uvedla Nýdrle. Na vietnamské zákazníky jsou orientovány například vybrané nabídkové katalogy včetně akčních nabídek.

Společnost Makro Cash&Carry ČR, která je součástí skupiny Metro Group, v ČR provozuje 13 velkoobchodních center a dva provozy Drive-in.