Americká tisková agentura Bloomberg přešla na nový formát distribuce svých zpráv z finanční a ekonomické oblasti.

Společnost včera začala nabízet rozesílání nových placených newsletterů (elektronických zpravodajů), jimiž chce získat další klienty a přiblížit se trhům. Předplatné tohoto zpravodajství má klienty vyjít na dva tisíce dolarů (zhruba 36 tisíc korun) ročně. Iniciativa je součástí plánů Bloombergu nalákat více korporátních předplatitelů.

To si agentura slibovala už od převzetí prestižního ekonomického magazínu Businesweek a od relaunche svého měsíčníku Bloomberg Markets.

Společnost v rámci změn najala zhruba stovku nových novinářů a analytiků, jejichž úkolem je sledovat měnící se legislativu, chystaná opatření a vládní výdaje.

Bloomberg dosud vydával každý den zdarma přehled ekonomických událostí a třikrát do týdne ho doplňoval newsletterem o dění ve firmách a fondech.

Tento servis bez poplatku zvaný Bloomberg Professional si od června loňského roku objednalo celkem 35 tisíc abonentů.

Dosavadní zpravodajský servis si od včerejška mohou noví zájemci objednat doplněný o speciální newslettery za zmíněný poplatek. Bloomberg je bude zasílat v digitální podobě, tedy ve formátu PDF, aby je odběratelé mohli číst na svých počítačích i na nových chytrých telefonech, jako je BlackBerry.

Tento typ zvláštního zpravodajství určeného převážně společnostem mělo dosud na starosti zhruba 25 lidí. Newslettery budou podle vedení agentury vycházet z běžných denních zpráv Bloombergu, nyní ale budou doplněny o původní komentáře nového personálu.

"Venku na nás čeká velký, zdravý trh," uvedl Brian Rooney z Bloombergu, který má na starosti rozvoj produktů. Bloomberg má podle něj ambice porazit svými novými newslettery několik konkurentů.

"Věřím, že Bloomberg se v budoucnu stane nejvlivnějším poskytovatelem zpráv, dat, informací a analýz z ekonomické oblasti," dodal v této souvislosti Brian Rooney.

Veškeré zpravodajství agentury Bloomberg, které se dělí do několika sekcí, v současné době odebírá celkem 295 tisíc zákazníků. Soukromá firma odhaduje, že její tržby letos dosáhnou až 7 miliard dolarů.

 

další články FT otištěné v HN www.ekonomika.ihned.cz/ft