Brněnské obchodní centrum Olympia dokončilo 4. etapu stavby, se 111 000 metry čtverečními je nyní největším na Moravě a druhým největším v Česku. Novou část s více než 70 obchody otevře pro veřejnost 16. října. I přes hospodářskou krizi se ji nakonec podařilo zcela zaplnit, řekl ředitel obchodu a marketingu Aleš Navrátil.
Centrum letos zaznamenalo zhruba pětiprocentní nárůst návštěvnosti, podle Navrátila na to měla vliv především úspěšná výstava Bodies Revealed. Tržby Olympie klesly od ledna meziročně o 3,6 procenta. Menší zájem je především o nábytek a bytové doplňky, lépe než loni si vede naopak prodej luxusního oblečení.
Přístavba 20.000 metrů čtverečních stála kolem 900 milionů korun. Naposledy se Olympia rozrostla v roce 2007, takzvaná třetí etapa stála zhruba 300 milionů korun. "Při obsazování obchodní plochy v této třetí etapě vznikl tak velký přetlak zájemců, že jsme se rozhodli pro další rozšíření," řekl Navrátil.
O několik měsíců později řešili zástupci Olympie opačný problém. "Po vypuknutí světové hospodářské krize se řada značek, především ze západní Evropy, rozhodla zrušit či pozastavit plány na expanzi v Česku. Ještě v lednu letošního roku nám zbývalo obsadit kolem 3500 metrů čtverečních plochy," řekl Navrátil. K dnešnímu dni je celá nová pasហzaplněna s výjimkou prostoru pro budoucí kosmetický salon.
K nejznámějším značkám, které se objeví v nové části Olympie, patří švédský módní řetězec KappAhl. Mezi dalšími výrobci oblečení jsou značky Mango, Promod, Gant, Espirit nebo francouzská móda Celio, řekla ředitelka centra Pavla Bumbálková. Kromě obchodů s textilem zde bude i knihkupectví Knihcentrum.cz spojené s Literární kavárnou, bageterie Subway nebo restaurace Sushi Point.
Součástí čtvrté etapy je i klidová zóna, která vznikne za obchodním domem podél řeky Svratky a která bude napojena na cyklostezku Brno - Vídeň. Volnočasové centrum s atrakcemi pro děti, amfiteátrem a lezeckou stěnou otevře Olympia i kvůli vegetačnímu období zeleně na jaře příštího roku.
Provozovatel nákupního a zábavního centra Olympia v brněnských Modřicích, společnost Somerston Olympia CZ, loni zvýšil ztrátu na 247,4 milionu korun. O rok dříve to bylo pouze 4,4 milionu. Důvodem podle firmy není krize, ale oslabení koruny ve druhém pololetí loňského roku. Tržby firmy loni naopak stouply o desetinu na 431 milionů.
V Česku je největší pražské obchodní centrum Letňany, má přes 125 000 metrů čtverečních. Do konce příštího roku by se měl rozšířit i ostravský Avion Shopping Park, po dokončení má mít 123 000 metrů čtverečních nákupních ploch.

reklama