Největší tuzemský portál Seznam.cz začal veřejně testovat novou verzi svého vyhledávače. Ten má nabídnout uživatelům především větší relevanci výsledků hledání, tedy přiměřenost nalezených dokumentů vzhledem k zadanému dotazu, informovala firma na svém blogu.
"Zatím jde o betu, naostro to vypadá až za pár týdnů, dáme vědět," uvedla mluvčí Seznamu Rita Gabrielová.
Stará verze byla podle zástupců společnosti na konci svých možností a jakákoliv další úprava byla značně komplikovaná. "Algoritmy pro výpočet relevance bylo nutné zcela přepracovat, protože nebyly kompatibilní s novým způsobem vyhodnocování relevance. Rozdíl mezi starou a novou verzí je asi jako mezi parním strojem a spalovacím motorem. Oba dělají ve výsledku totéž, ale každý jiným způsobem," uvedla firma.
Ladění systému se mohou na adrese http://searchtest.seznam.cz zúčastnit i uživatelé, kteří mohou porovnat mezi stávajícím vyhledáváním a novou verzí a své postřehy poslat do Seznamu.
Seznam.cz musí na trhu vyhledávání stále více čelit globálnímu Googlu. Ten v Česku založil pobočku a lokální stránky před třemi roky a v současnosti je jeho podíl kolem 35 procent. Seznamu patří přes 60 procent.

reklama