Na světě je další operátorská omluva. T-Mobile totiž podle soudu před třemi lety poškodil svou reklamou v roce 2006 konkurenční Český Telecom.

Pražský Vrchní soud tak roz#173#hodl, že se T-Mobile musí za kampaň s ústředním mottem "Pevnou už nepotřebujete" omluvit. Podle soudu se tím firma dopustila nekalého soutěžního jednání a poškodila tak svého konkurenta, který v České republice provozuje sí pevných linek. Reklama T-Mobilu porovnávala základní tarif Telecomu Standard a službu T-Mobile pro volání z mobilu pod názvem Pevná mimo špičku, kterou ale nešlo použít bez běžného tarifu k mobilu.

reklama

Soud v prvotním rozhodnutí upozornil, že T-Mobile srovnává dvě neporovnatelné služby. Telefónica ale původně dožadovala, aby omluva proběhla většinou českých médií, což by T-Mobile přišlo na více než pět milionů korun. Teď stačí omluva ve dvou denících, a to MF Dnes a Blesk.

Mezi operátory ale nejsou soudy kvůli reklamním kampaním žádnou zvláštností. Například letos v dubnu vynesl pražský soud verdikt nad nejmenším z tuzemských operátorů Vodafonem, který před třemi lety o Vánocích ozdobil telefonní budky a billboardy konkurence falešnými sobími parohy.

Soud následně rozhodl, že se Vodafone musí v denících MF Dnes, Hospodářské noviny a Blesk omluvit na půlstránkových inzerátech ve třech po sobě jdoucích vydáních. A to i přesto, že se bývalý australský šéf českého operátora konkurentům osobně omluvil. "Našim konkurentům se za nᚠmikulášský vtípek omlouváme. Ale bylo to myšleno skutečně jenom jako žert," uvedl před necelými třemi lety Graham Maher.