Internetové centrum videa YouTube a vydavatelství Universal Music Group představily podnik Vevo, který letos pustí na internet celý katalog téměř 10 000 videoklipů Universalu. Příjmy z přehrávání klipů si společnosti rozdělí.
Sledování klipů sice bude bezplatné, bude je však doprovázet reklama až 15 vteřin před spuštěním samotného videa. Přehrávání zajistí kanál Vevo na YouTube a přehrávač, který bude možné spustit na stránkách sociálních sítí i dalších portálech.
"Jsme přesvědčeni, že video je teď nejlepší příležitost pro tvorbu příjmů," řekl Rio Caraeff, viceprezident digitální strategie Universalu eLabs. Dodal, že inzerenti v propagaci svých značek raději využívají pro své vzkazy odběratelům právě video.
Další iniciativou Universalu je funkce v přehrávači, který jedním kliknutím spojí uživatele s prodejnou iTunes od Apple či s Amazon.com, které vydavatelům většinu z tržeb za hudbu přeposílají. Hudební klipy se ale zatím neprodávají.
Universal dá do projektu desítky milionů dolarů a bude jediným majitelem služby Vevo. YouTube patřící internetovému gigantu Google poskytne projektu technologie. Universal patří do francouzské mediální skupiny Vivendi a je největší nahrávací společností na světě.
Generální ředitel Universalu Doug Morris jedná s ostatními velkými vydavateli, Warner, Sony a EMI, zda se nechtějí do projektu zapojit.
Manažeři Googlu uznávají, že předchozí partnerské vazby YouTube provázelo napětí a občas i právní spory. Skutečné partnerství, jaké nabízí model Vevo, z nich ale nebylo žádné. Například Warner Music loni v prosinci z YouTube odešel s tím, že služba nevyplácela jeho, umělce ani autory dostatečně, napsala agentura AP.

reklama