reklama
reklama
23. 10. 2008 | poslední aktualizace: 23. 10. 2008  08:32

Růst předvánočních tržeb internetových obchodů v USA zpomalí

reklama

Tržby amerických internetových obchodů by v letošním předvánočním období měly stoupnout o 12 procent na 44 miliard dolarů (876 miliard Kč). Vyplývá to z průzkumu uskutečněného společností Forrester Research. Tempo růstu však bude nejpomalejší v historii, protože spotřebitelé kvůli finanční krizi omezují své výdaje.
Téměř třetina lidí, kteří nakupují na internetu, plánuje letos v listopadu a v prosinci utratit méně než loni. Podle Forresteru za to může převážně růst cen základních potravin, zhoršení dostupnosti úvěrů a propouštění. Naopak pětina těch, kteří na internetu pravidelně nakupují, chce utratit více. K nárůstu tržeb přispějí i noví zájemci o nákupy po síti, těch však bude jen malé procento, dodává Forrester. Většina dotazovaných uvádí, že je ke zvýšení nákupů přes internet přilákaly nabídky na zasílání zboží zdarma.
V loňském roce internetové tržby stouply o 18 procent na 39 miliard dolarů. Internetové obchody jsou na tom lépe než kamenné obchody, jejichž tržby podle údajů Federace národního maloobchodu mají stoupnout jen o 2,2 procenta. Na celkovém maloobchodním obratu však má internet stále malý podíl, loni to bylo pouze šest procent.
Na americké spotřebitele v letošním roce doléhá globální finanční a úvěrová krize a pokles na trhu s bydlením. Maloobchodní firmy se tak potýkají s poklesem příjmů, protože spotřebitelé se snaží omezit výdaje, aby jim zůstalo dostatek financí na nejnutnější zboží, jako benzin a potraviny.
Investoři úzce sledují odhady vývoje tržeb v předvánočním období, protože tato část roku se může na příjmech některých obchodů podílet až 40 procenty, napsala agentura Reuters.

Autoři:
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.

Galerie nápadů

PPF vydala výroční zprávu. Kellnera s kitem vystřídal polaroidový retroportrét

Výroční zprávy PPF nabízí jednu z mála příležitostí vidět, jak vypadá nejbohatší Čech Petr Kellner.

Vydání výroční zprávy největší české investiční skupiny PPF je každý rok událostí. V Kellnerově firmě to dobře vědí a ve své podstatě...

reklama
reklama