Mobilní operátor Vodafone spustí internetovou verzi svého tištěného firemního časopisu určeného zákazníkům Čilichili. Stát by se tak mělo do konce letošního roku. Také konkurenční operátoři Telefónica O2 a T-Mobile vydávají časopisy pro své zákazníky, zatímco T-Mobile jej zatím neplánuje převést na internet, Telefónica tak hodlá učinit příští rok.
"Obě verze budou zpočátku sdílet obsah, avšak postupem času chceme, aby portál začal žít svým vlastním multimediálním životem," uvedl šéfredaktor obou verzí Čilichili Michal Schindler. Online verze bude oproti tištěné podobě rozšířena o multimediální složky, nabídne větší možnosti interakce se čtenáři a bude denně aktualizována, dodal.
Časopis Čilichili založila firma v roce 2004 pro komunikaci s klienty a zákazníky. Nyní vychází v nákladu 130.000 výtisků měsíčně. Byl několikrát oceněn v soutěžích Firemní médium roku a Zlatý středník jako magazín roku určený pro zákazníky.
Online verzi časopisu bude stejně jako tu papírovou připravovat pro Vodafone agentura Boomerang Publishing, která zvítězila ve výběrovém řízení.
Telefónica O2 vydává pro své firemní klienty a zákazníky časopis One. "Jedná se o časopis psaný ve formátu lifestyle, který se ve svých tématech dotýká jak typických lifestyle článků například o módě, adrenalinových sportech či představování zajímavých zemí, tak telekomunikačních a IT témat," uvedla Mirka Dvořáková z Telefóniky. Internetovou verzi časopisu podle ní firma plánuje spustit od příštího roku.
T-Mobile vydává firemní časopis s názvem Professional i titul pro klienty, který se jmenuje Impuls a podle internetových stránek operátora rovněž nabízí lifestylová témata. "Již cca čtyři roky nabízíme (internetový) newsletter ´e-professional´. O internetové verzi časopisu zatím neuvažujeme," uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.

reklama