Volební kampaně a právo Jedny předvolební kampaně máme za sebou, ty prezidentské pak právě odstartovaly. Jaké jsou právní mantinely volebního boje? 22. 11. 2012 ▪ 7 min. čtení
Venkovní reklama v paragrafech Venkovní reklama je specifická svým působením na neomezený okruh spotřebitelů, je "na očích" všem. Z toho plyne řada omezení, zejména pokud jde... 27. 5. 2011 ▪ 4 min. čtení
Legislativní novinky v marketingu V roce 2011 pokračuje trend zvýšené ochrany spotřebitele zejména formou jeho informování o nabízených produktech. Žádná legislativní revoluce se... 25. 1. 2011 ▪ 7 min. čtení
Právo a marketing v roce 2010 Hlavním tématem pro rok 2010 se zdá být nová úprava audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání a s tím související zavedení pojmu umístění... 26. 1. 2010 ▪ 7 min. čtení
Častá úskalí smluvních vztahů I když každý z nás ví, že obchodní záležitosti by měly být vždy dobře smluvně ošetřeny, realita bývá často opačná. 19. 10. 2009 ▪ 6 min. čtení
Častá úskalí smluvních vztahů v marketingu I když každý z nás ví, že obchodní záležitosti by měly být vždy dobře smluvně ošetřeny, realita bývá často opačná. 28. 8. 2009 ▪ 6 min. čtení
Marketing a právo v roce 2009 Zdá se, že během roku 2009 se spíše budou projednávat návrhy nových národních i komunitárních norem než přijímat jejich finální znění.... 20. 1. 2009 ▪ 4 min. čtení
Marketing a právo v roce 2009 Zdá se, že během roku 2009 se spíše budou projednávat návrhy nových národních i komunitárních norem než přijímat jejich finální znění. 22. 12. 2008 ▪ 5 min. čtení
Právo a veřejná soutěž Článek reaguje na vydání Bílé knihy o žalobách kvůli porušení pravidel soutěžního práva. Soutěžním právem se rozumí právo veřejné, označované... 15. 10. 2008 ▪ 9 min. čtení
Náhrada škody způsobené porušením soutěžního práva Článek reaguje na nedávné vydání Bílé knihy o žalobách na náhradu škody způsobené porušením pravidel soutěžního práva Evropskou komisí.... 27. 8. 2008 ▪ 11 min. čtení
Nekalé obchodní praktiky: a zase novela Nekalé obchodní praktiky čeká novelizace zákona. Zkušený obchodník se pravděpodobně podiví, k čemu další novela, když máme solidní úpravu nekalé... 17. 12. 2007 ▪ 8 min. čtení
Nekalé obchodní praktiky: a zase novela Nekalé obchodní praktiky čeká novelizace zákona. Tak jako v jiných případech i nyní je hybnou silou této změny požadavek Evropské unie. 20. 11. 2007 ▪ 13 min. čtení
Marketing v zahraničí a právo Podnikání na území určitého státu zásadně podléhá právu tohoto státu. Pokud tedy podnikáme v zahraničí, podléháme zpravidla jinému než českému... 25. 10. 2007 ▪ 5 min. čtení
Co nového v legislativě v tomto roce? V nadcházejícím roce je očekáváno několik novel zákonů, které se přímo dotýkají marketingových aktivit. Jenom namátkou: změny by se měly týkat... 25. 1. 2007 ▪ 5 min. čtení
Konečně jasno ve spotřebitelských soutěžích? Spotřebitelské soutěže jako nástroj podpory prodeje byly kdysi zcela nesmyslně zařazeny pod právní úpravu loterií, tedy hazardních her. Za tento... 21. 9. 2006 ▪ 12 min. čtení
Komunikace s využitím menšin Reklama se čas od času dotkne také "menšin", tedy skupin, které spojují jiné než většinové či celospolečenské zájmy, názory, kulturní, etnická,... 29. 5. 2006 ▪ 8 min. čtení
Co vše může být nekalá konkurence Nedovolené konkurenční jednání může mít z pohledu obchodního zákoníku podobu tzv. omezování hospodářské soutěže nebo nekalé soutěže, přičemž oba... 24. 11. 2005 ▪ 11 min. čtení
Marketing pohledem právníka Lidé z marketingu jsou především hrozně rychlí. "Včera bylo pozdě" platí pro většinu zadání, protože jinak bude u klienta (s akcí nebo zkrátka... 24. 8. 2005 ▪ 6 min. čtení
Děti v reklamě, reklama pro děti Děti a mládež jsou tradičně chápány jako tzv. zranitelná skupina, která vyžaduje zvláštní právní péči. Ta se projevuje i v oblasti marketingu.... 16. 3. 2005 ▪ 10 min. čtení
Veřejně přístupná díla a jejich užití V každodenním životě nás běžně obklopují díla a výjevy, které jakoby nikomu nepatří, jsou veřejně přístupné a vzbuzují dojem, že je možno je... 17. 2. 2005 ▪ 9 min. čtení