Radek Dráb

Čína - země netušených možností?

V poslední době jsem měl možnost pracovně strávit nějaký čas v Číně a bylo zajímavé konfrontovat osobní zkušenost s očekáváními a představami,...
28. 8. 2012 ▪ 8 min. čtení

Jak řídit značku v době multimédií?

V současné době nekritického nadšení ze všech nových typů komunikačních platforem v čele s Facebookem se zapomíná na jednu věc - na systematické...
10. 4. 2012 ▪ 7 min. čtení

Vyprávějte příběhy

Lidé milují velké příběhy. Jsou na nich postaveny nejslavnější světové romány, mýty a legendy, stejně tak doprovázejí životopisy mnoha slavných....
27. 9. 2011 ▪ 8 min. čtení

Potřebuje dnes marketing velké nápady?

V minulosti byla řada úspěšných reklamních kampaní postavena na tzv. big idea - velkém nápadu, který vytvářel pozici značky. Při pohledu na...
30. 3. 2011 ▪ 7 min. čtení

Máte mezi svými zaměstnanci typ podnikatele?

Pokud mezi vaše zodpovědnosti ve firmě patří i výběr nových lidí, možná budete mít podobnou zkušenost - v životopisech, které se mi objevují na...
28. 1. 2011 ▪ 3 min. čtení

Jsou originální myšlenky věcí náhody?

Definovat zrod myšlenky není vůbec snadné. Někdy přijde jako blesk z čistého nebe, jindy jsou za ní nekonečné hodiny hledání. Přesto existuje...
26. 10. 2010 ▪ 7 min. čtení

Nadbytek informaci dobrý nápad nezajistí

Také máte ten pocit, že se na vás každý den valí stále větší množství informací? Informační zahlcenost tady s námi je už nějaký ten rok a...
22. 10. 2010 ▪ 3 min. čtení

Jsou originální myšlenky věcí náhody?

Definovat zrod myšlenky není vůbec snadné. Někdy přijde jako blesk z čistého nebe, jindy jsou za ní nekonečné hodiny hledání. Přesto existuje...
29. 9. 2010 ▪ 7 min. čtení

Když inspirace, tak od těch nejlepších

Každoroční festival reklamy v Cannes, jenž nedávno proběhl, je největší světovou přehlídkou toho nejlepšího, co za daný rok v reklamě vzniklo,...
27. 8. 2010 ▪ 3 min. čtení

Jak spolehlivě zabít nový nápad

Přijít s opravdu skvělou kreativní myšlenkou a následně ji uvést do života není vůbec snadné. Nástrah, které číhají v průběhu procesu, je víc...
30. 7. 2010 ▪ 3 min. čtení

Chcete prodat? Vystupte ze stínu

Občas zaslechnu vzdechy nad tím, jak jednoduchý život a příležitost pro tvůrčí práci mají firmy podnikající v některém z atraktivních odvětví,...
2. 7. 2010 ▪ 3 min. čtení

Reklamním médiem může být cokoliv

Se skvělým kreativním nápadem dnes už nevystačíte. Pozornost zákazníků se s novými médii rozprchla do všech stran, a tak se snaha najít a...
30. 6. 2010 ▪ 8 min. čtení

Pečliví a poslušní zaměstnanci nestačí

Pravidelně slýchám stížnosti firem na to, co všechno si jejich klienti vymýšlejí, jak vznášejí stále další a další požadavky a projevují věčnou...
14. 5. 2010 ▪ 3 min. čtení

Publikum má vždycky pravdu

V poslední době často slyším z úst marketingových a reklamních odborníků, že reklama se už dnes nedělá tak, jako v minulosti, že se dělá jinak,...
23. 4. 2010 ▪ 3 min. čtení

Darwinova teorie funguje i u firem

Celý náš život je volba. Neustále jsme stavěni před situace, ke kterým musíme zaujímat určitý postoj a volit některou z nabízených cest. Ne...
26. 3. 2010 ▪ 3 min. čtení

Dělat věci jednoduše se prostě nenosí

Přestože jsou některé věci na první pohled zřejmé, často nad nimi tráví týmy pracovníků nekonečné hodiny. S pochybovačnými otázkami "co by...
5. 2. 2010 ▪ 3 min. čtení

Nestaňte se démonem průměrnosti

V těžkých dobách se mění pravidla toho, co lidé dělají a jak se chovají, tudíž i z pohledu firem je čas zamyslet se nad tím, co a jak dělají a...
6. 11. 2009 ▪ 3 min. čtení

Krize jako příležitost?

Jak se v kontextu současné krize dívají čeští manažeři na investice, jak hodnotí dopady na prodeje, na značku i jak z toho všeho ven, zjišťoval...
27. 10. 2009 ▪ 7 min. čtení